همکاری چین و عربستان سعودی ابعاد گسترده ای دارد


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916666

رئیس جمهور چین در دیدار با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در ریاض گفت: همکاری چین و عربستان سعودی ابعاد گسترده ای دارد. چین عربستان سعودی را یک قدرت مهم در جهان چندقطبی می داند و برای تقویت مشارکت راهبردی و همه جانبه با ریاض اهمیت زیادی قائل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ رئیس جمهور چین در دیدار با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در ریاض گفت: همکاری چین و عربستان ابعاد گسترده ای دارد. چین عربستان سعودی را یک قدرت مهم در جهان چندقطبی می داند و برای تقویت مشارکت راهبردی و همه جانبه با ریاض اهمیت زیادی قائل است.

رئیس جمهور چین بر آمادگی کشورش برای تقویت روابط و همکاری با ریاض در زمینه های مختلف و حمایت از صلح و ثبات جهانی تاکید کرد.

سفر شی جین پینگ به عربستان سعودی به دعوت سلمان بن عبدالعزیز برای شرکت در نشست با سران کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس انجام شد.

در این دیدار ملک سلمان و رئیس جمهور چین توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور را امضا کردند.

رئیس جمهور چین همچنین با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار و درباره روابط دو کشور و تلاش برای تقویت همکاری ها و سرمایه گذاری ها و توسعه منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

به گفته رسانه ها قرار است در این سفر قراردادهایی به ارزش 110 میلیارد ریال سعودی امضا شود.

رئیس جمهور چین در گفت و گو با روزنامه الریاض گفت که سفرش به عربستان فاز جدیدی را در روابط با جهان عرب آغاز می کند.

او گفت چین بزرگترین شریک تجاری شورای همکاری خلیج فارس و بزرگترین واردکننده محصولات آن باقی خواهد ماند.

او چین را دوست خالص و شریک استراتژیک عربستان سعودی می داند.

دیدگاهتان را بنویسید