هندبال ساحلی ایران پیشرفت زیادی کرده است/ هدفم رساندن ایران به تیم های برتر جهان است


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840373

معروف ترین مربی هندبال ساحلی جهان که در حال حاضر سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران است، از پیشرفت در این زمینه در ایران قدردانی کرد و هدف خود را رساندن تیم ملی ایران به تیم های برتر جهان دانست. جهان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، سایت فدراسیون جهانی هندبال (IHFاو در گفت و گو با آنتونیو گرا، هندبال ساحلی و سرمربی مشهور جهان و سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران از آخرین شرایط هندبال ساحلی ایران تمجید کرد.

اسطوره هندبال ساحلی جهان در این گفتگو شرایط هندبال ساحلی ایران را بسیار مساعد توصیف کرد و هدف خود را رساندن تیم ملی ایران به تیم های برتر جهان دانست.

گفتگوی مفصل آنتونیو گرا، سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران با سایت فدراسیون بین المللی هندبال ساحلی جالب توجه است. سایت IHF وی در مقدمه این گفت و گو نوشت: آنتونیو گرا پیشه اسطوره هندبال ساحلی جهان که با تیم ملی برزیل چندین قهرمانی جهان و قاره را در کارنامه دارد، ماه گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شد. این مربی برزیلی که می تواند به عنوان سفیر جهان در زمین مسابقه معرفی شود، با برگزاری دوره های مربیگری در سراسر جهان کمک شایانی به توسعه هندبال ساحلی کرده است.


9c489127 29d2 4b79 8830 469f36f1c52b خبر خاکستری


IHF: در سفری که در سال 2018 برای گذراندن دوره مربیگری به ایران داشتید، اولین بار بود که با ایران تماس گرفتید و این آغاز کار شما با ایران بود؟

آنتونیو: درست است! من رابطه فوق العاده ای با مردم و مسئولان ایران دارم. در حال حاضر سرمربی تیم ملی بزرگسالان و مدیر فنی تیم جوانان ایران هستم. من در حال حاضر ساکن اصفهان هستم و به زودی راهی تهران خواهم شد. قرارداد من تا پایان بازی های جهانی (بازی های جهانی) تیرماه تیم ملی ایران را هم به جام جهانی و هم به بازی های جهانی هدایت می کنم. روی هر دو تورنمنت تمرکز کرده ام و بعد از این اتفاقات به مقاصد جدیدی خواهم رفت.


IHF: اهدافت از این قرارداد چه بود؟

هدف من رساندن ایران به تیم های برتر جهان است. همچنین هدف ما توسعه این ورزش و به جا گذاشتن میراثی ماندگار است. کار من با تیم ملی مردان است اما دوره هایی را هدایت کرده ام که خانم ها و آقایان زیادی در آن شرکت کرده اند. یک چیز مسلم است: هندبال ساحلی بانوان ایران پیشرفت زیادی داشته است.


IHF: هندبال ساحلی ایران در چه سطحی است؟ چند ورزشکار در چند استان به این ورزش می پردازند؟

ایران در ورزش های ساحلی پیشرفت زیادی داشته است و تعداد ورزشکاران این رشته در استان های ایران در حال افزایش است. ایران نیز مانند همه کشورها دچار آسیب های قلبی زیادی شده است اما مسابقات کشوری در این منطقه در حال برگزاری است و نتایج مسابقات هندبال ساحلی اخیر ایران برای زیر نظر گرفتن بازیکنان تیم ملی مورد توجه قرار گرفته است.

ایران بازیکنان خوبی دارد اما حضور خود را در بالاترین سطح مسابقات از دست داد. آنها منظم هستند و می خواهند بازی کنند و یاد بگیرند.


IHF: ایران با غلبه بر قطر در آخرین دیدار و با کسب عنوان قهرمانی، سهمیه بازی های جهانی را رقم زد.

این یک پیروزی بزرگ بود. که ایران را به یک تورنمنت بزرگ رساند و جرقه هندبال ساحلی آسیا را زد. سپس مسابقات متوجه شدند که من در هندبال ساحلی شهرت زیادی دارم و از من دعوت به همکاری کردند.


IHF: نظرت در مورد قرعه کشی جام جهانی و مرحله گروهی ایران با تیم های نروژ، دانمارک و مصر چیست؟

ما در یک گروه قوی هستیم. دانمارک مدعی قهرمانی است. نروژ تیم خوبی دارد و مصر در اولین تورنمنت هندبال ساحلی جهان قهرمان شد. بارها با مصر روبرو شده ام اما به این زودی ها با آنها ملاقات نکرده ام و حالا باید دید در چه شرایطی بازی خواهند کرد. آنها با تجربه هستند و می دانند چگونه بازی کنند.

من تجربه بازی مقابل دانمارک را دارم و همانطور که اشاره کردم آنها یکی از مدعیان قهرمانی هستند. ما آنها را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و علیه آنها برنامه ریزی خواهیم کرد. نروژ را نیز تحلیل خواهیم کرد. آنها بازی کردن را بلدند و من چندین بار با آنها روبرو شده ام. این گروه یک تقابل فوق العاده خواهد بود.


IHF: چه پیامی برای همه کسانی که در ایران هندبال ساحلی بازی می کنند دارید؟

بیایید و این بازی جالب را تجربه کنید که بازی جوانمردانه در آن کلید اصلی است. بیا و لذت ببر


IHF: تیم ملی بانوان آرژانتین اخیرا در رقابت های قاره ای تیم ملی برزیل را شکست داد و این نشان می دهد که تیم های دیگر در برابر مدعیان همیشگی در حال قدرت گرفتن هستند. این اتفاق جالب به چه معناست؟

این یک رویداد بسیار مهم است. برای ورزشی که همیشه فقط یک کشور برنده است خوب نیست. آرژانتین که من هم با آن کار کردم، پروژه ای برای خودش گذاشت. با اینکه مشکلاتی داشتند اما به دلیل مسابقات در رده های سنی مختلف پیشرفت کردند.


IHF: نظر شما در مورد پیشرفت هندبال ساحلی در سال های اخیر چیست؟ چگونه تغییر کرده و رشد کرده است؟

ما پیشرفت زیادی داشته ایم. متأسفانه بسیاری از کشورها از پیشی گرفتن هندبال ساحلی نسبت به هندبال داخل سالن می ترسند. این نشان دهنده بی اعتمادی مدیران هندبال داخل سالن است. هندبال داخل سالن هرگز جایگاه خود را از دست نخواهد داد. مدیران باید به هندبال ساحلی به عنوان یک پدیده جدید، سودآور و هیجان انگیز نگاه کنند. اگرچه ممکن است سال ها طول بکشد، اما ما جای خود را خواهیم گرفت. در پایان امسال من عضو رویدادی خواهم بود که اهداف زیادی دارد. صبر کن ببین

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید