هنرمندان تجسمی از نبود گالری در البرز رنج می برند


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914237

اکبری نژاد به مهم ترین مشکل هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: در البرز جایی نیست که هنرمندان بتوانند راحت تر هنر خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; طراحی هنری پویا است که در گذر زمان تأثیرگذار و تأثیرگذار بوده و در هنرستان ها جای گرفته است. نمایشگاهی از هنرمندان جاده چالوس در کرج برپا شد و به همین منظور با یکی از هنرمندان این نمایشگاه گفتگویی صمیمانه انجام دادیم که در ادامه می خوانید:


ابتدا خودتان را معرفی کنید و چند سال است که در هنر سیاه قلم کار می کنید؟


من زهرا (فرزانه) اکبری نژاد از شهرستان هستم، رشته تحصیلی اصلی من مهندسی معماری است و این رشته تا حدودی با هنر ادغام شده است، یعنی از ابتدا با شاخه های مختلف هنر آشنا بودم، اما پس از آن به دلیل علاقه و مهارتی که در طراحی داشتم، به مدت شش سال تبدیل به یک رشته هنری شدم. شاخه سیاه حرفه ای قلم را در کنار کارهای دیگرم دنبال می کنم.


این استعداد چگونه کشف شد؟


زمانی که با دست باز پروژه های معماری و نقشه های مهندسی می ساختم که به آن اسکیس می گویند استعدادم را در این رشته هنری دریافتم، شاهد قدرت دستی قوی در خودم بودم، متوجه شدم که می توانم کارم را بهبود بخشم و به یک طراحی تبدیل شوم. نزدیکتر شدم و همین اتفاق افتاد.

0af1e28d 2f2e 42ee aa1e 33d157352f49 خبر خاکستری


مهمترین مشکل و دغدغه هنرمندان این عرصه در استان البرز چیست؟


به نظر من انسجام قوی بین هنرمندان تجسمی وجود ندارد، همچنین جایی که هنرمند بتواند هر چه بیشتر هنر خود را به نمایش بگذارد و از همه مهمتر، احتمالاً افراد فوق‌هنرمند کسانی هستند که هنر این قشر از مردم هستند. از قیمت بالا بدون مواد نقاشی قابل مشاهده است و ساعت مطالعه.


آیا از این راه درآمدزایی می کنید و آیا درآمد هنر امرار معاش است یا خیر؟


بله، در هر زمینه ای که توانایی های لازم کسب شود، می توان درآمدزایی کرد و با هنر سیاه قلم نیز به درآمد رسید که این امر به توانایی، صبر و حوصله هنرمند بستگی دارد. از این راه درآمد بسیار بالایی به دست می آورند، اما هر بار که یکی از من می پرسد آیا می توان با هنر پول درآورد، این جمله معروف «ژان پل سارتر» به ذهنم می رسد که اگرچه هنر نان نمی دهد، اما می کند. . شراب زندگی است.

22d1ab8e cb4b 47ff a7b9 ab128ff21873 خبر خاکستری


وضعیت هنر سیاه قلم در استان البرز را چگونه ارزیابی می کنید؟


به نظر من با توجه به تنوع اقوام در استان البرز که به آن ایران کوچک می گویند و هر کدام از این اقوام فرهنگ خاص خود را دارند، بهتر است فرهنگ ها و آداب و رسوم این طوایف جمع آوری و به رنگ سیاه نمایش داده شود. خودکار.


نگرش شهروندان نسبت به این هنر چگونه است؟


چیزی که از این هنر تا به امروز متوجه شدم این است که سیاه قلم به ویژه برای خانم ها بسیار مهم است زیرا هر بانوی ایرانی به عنوان علاقه، کار و امرار معاش علاقه مند به یادگیری این هنر است.

6fb3a5a2 3904 4f85 afd2 819e538c2890 خبر خاکستری


در پایان اگر چیزی باقی مانده به من اطلاع دهید.


امیدوارم شرایطی فراهم شود که فضاهای فرهنگی و هنری مختص هر منطقه در البرز گسترش یابد و با ایجاد آموزش های گسترده و شناسایی استعدادهای خاص در هر رشته هنری در جهت پیشرفت و شکوفایی ایران و البرز عزیز تلاش کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید