هنوز با دولت برای ورود فناوری جدید ساخت مسکن به توافق نرسیده ایم/ به دنبال واردات فناوری های صنعتی ساختمانی در کشور هستیم.

ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783817

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تغییر صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت و ساز، گفت: ایران مصالح و مسکن کافی دارد اما باید فناوری ها را برای صنعتی شدن ساختمان دنبال کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی با اشاره به اینکه هنوز با هیچ کشوری برای بهره مندی از فناوری های نوین صنعتی سازی ساختمان به توافق نهایی نرسیده ایم، گفت: به دنبال واردات فناوری صنعتی سازی ساختمان ها در کشور و قطعاً همه منافع و داخلی هستیم. قابلیت های کشور در نظر گرفته می شود.»

وی در تشریح برخی از سیاست های این وزارتخانه در حوزه مسکن گفت: صنعت ساختمان نیاز به تغییر در کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت دارد. باید در ساخت و ساز از روش های نوین استفاده کنیم، زیرا برخی از روش های سنتی کار بر، فاقد کیفیت و سرعت لازم است که ملاک اجرای تولید مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به وضعیت نه چندان خوبی که به دلیل سنتی سازی وجود دارد، باید با دعوت از شرکت های دانش بنیان از روش های نوین ساخت و ساز بهره ببریم.

بر اساس این گزارش، یکی از ویژگی های نهضت ملی مسکن، شتاب در پروژه ها، کیفیت و استفاده از فناوری های نوین ساخت و ساز است که مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی به عنوان سیاستمدار حوزه مسکن است.

نهضت ملی مسکن یکی از طرح های بزرگ دولت سیزدهم است که طی آن ساخت 4 میلیون مسکن در چهار سال توسط دولت سیزدهم اجرایی می شود. نهضت ملی مسکن بر اساس قانون جهش مسکن در 25 ماده و 32 تبصره به تصویب مجلس یازدهم رسید و اوایل شهریورماه سال جاری از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

با ابلاغ قانون پرش مسکن و یک ماه بعد، وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام saman.mrud.ir را برای ثبت نام متقاضیان واقعی مسکن راه اندازی کرد. از 7 مهرماه و همزمان با راه اندازی سامانه، متقاضیان مسکن واقعی می توانستند چهار شرط ازدواج و سرپرست خانوار، حداقل 5 سال اقامت در شهر مورد تقاضا، نداشتن ملک شخصی و در نهایت عدم استفاده دولتی داشته باشند. تسهیلات از زمان انقلاب در اداره مسکن باید برای ثبت نام اقدام کند.

برنامه ریزی شده است که تمامی پروژه های نهضت ملی مسکن دارای کیفیت تضمینی باشد که منجر به اطمینان بیشتر داوطلبان نسبت به کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن برای مشارکت در اجرای این طرح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید