هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مرگ مهسا امینی برنامه ریزی شده بود

هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مرگ مهسا امینی برنامه ریزی شده بود

خجت‌الاسلام احمدرضا پورخگان با اشاره به درگذشت مهسا امینی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: درگذشت مرحوم مهسا امینی بستر خوبی برای آنها ایجاد کرده است. توسط دشمن برنامه ریزی شد؛ گرچه هر چه فکر می‌کند، به نظر می‌رسد همه اینها باید یک سناریوی از پیش طراحی شده باشد، اما از آنجایی که هیچ دلیل و مدرک قانع‌کننده‌ای وجود ندارد، نمی‌توان چنین گفت.

رئیس سازمان پزشکی قانونی نیروهای مسلح با اشاره به کشته شدن مهسا امینی گفت: کارشناسان اطلاعاتی هنوز به این نتیجه نرسیده اند که این مرگ توسط دشمن طراحی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در مراسم معارفه و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز که روز شنبه ۱۴ آذرماه در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد، گفت: وی با اشاره به هفته بسیج گفت: تا زمانی که بسیج باشد به این نظام آسیبی نمی رسد. بسیجی یعنی کسی که هر جا کار می کند کارش را به نحو احسن انجام می دهد. با فساد مبارزه می کند، رانت خواران را قطع می کند و به جوانان در اداره و سازمان هر کجا که باشد امید می دهد.

وی ادامه داد: امروز اگر تاریکی وجود دارد ناشی از هجمه های دشمن است که متأسفانه نیروهای تأثیرگذار آن در نظام رخنه کرده اند و افرادی در عرصه های مختلف مسئولیت را بر عهده گرفته اند که به توصیه بزرگان فرزانه نظام گوش نداده اند.

وی با بیان اینکه دشمن با خون ریزی و وحدت فرهنگی به دنبال ایجاد شکاف بین نسل ها است، اظهار کرد: قبلاً زمانی که فاصله بین نسل های دوم و سوم و نسل اول انقلاب احساس می شد، نیروهای بسیجی این نیروها بودند. تشییع پیکر شهدای مفقودالاثر در شهرهای کشور، بین جوانان امروز و جوانان دوران جنگ ارتباط برقرار شد و جوانانی که انقلاب و جنگ را ندیده بودند، در بازگشت از سفر با او صحبت خواهند کرد. و نتیجه عملی آن را در حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق دیدید، جوانانی که در دو هزار کیلومتری از دشمن استقبال کردند، رفتند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین گفت: حیف است که دو سال برنامه های معنوی و بیداری نسل جوان را به بهانه ویروس کرونا تعطیل کردند و چه بلایی سر مردم آوردند. دنیا به بهانه ویروس کرونا زمانی که معلوم نبود چگونه رفع شده است.»

وی با تاکید بر ضرورت اینترنت ملی و کنترل فضای اینترنت خاطرنشان کرد: به بهانه کرونا درهای بزرگ و بی‌کران فساد را به روی نوجوانان و جوانان گشوده‌ایم. در فرانسه تا پایان دبیرستان به دانش آموز اجازه نمی دادند گوشی هوشمند همراه داشته باشد، اما ما چه کردیم؟ ما برای خرید گوشی‌های هوشمند برای کودکانمان مشکل داریم.

پورخاقان در ادامه با بیان اینکه دشمن از این فضای آلوده به اینترنت و فضای مجازی به خوبی بهره برده است، گفت: با تعطیلی مساجد و بزرگداشت شهدا و غیره در این سه سال فاصله بین نسل ها اگر توانستیم ایجاد شد. به جای فروش چند میلیون تومان تبلیغات در ثانیه از شبکه های تلویزیونی استفاده کنید.

وی افزود: امروز در یک جنگ ترکیبی هستیم. دشمنی که نتوانست در جنگ پیروز شود، توانست از خلاء دوران کرونا استفاده کند و می‌خواست ضربه نهایی را وارد کند، اما مردم با او همراهی نکردند.»، خلأهای ایجاد شده در داخل کشور و مشکلات اقتصادی.

این مسئول ادامه داد: درگذشت مهسا امینی بستر خوبی برای آنها ایجاد کرده است. کارشناسان اطلاعاتی هنوز به این نتیجه نرسیده اند که این مرگ توسط دشمن طراحی شده است. گرچه هر چه فکر می‌کند، به نظر می‌رسد همه اینها باید یک سناریوی از پیش طراحی شده باشد، اما از آنجایی که هیچ دلیل و مدرک قانع‌کننده‌ای وجود ندارد، نمی‌توان چنین گفت.

وی افزود: فوت این مرحوم جلوی دوربین بود. زمانی که او مرد، استرس روحی کامل بود. پزشکی قانونی نیز نظر خود را اعلام کرد و تحقیقات زیادی مبنی بر اینکه آیا خشونت صورت گرفته یا نه، انجام شد که همه آنها منفی بود.

پورخاقان ادامه داد: به هر حال او آن را برایشان فراهم کرد چون از یک طرف زن بود، کرد بود، سنی بود، اما مردم خیلی زود متوجه شدند و با آن مخالفت کردند.

وی افزود: شورش ها و حرکات جنسی و تجمع در برلین و پرچم های مختلفی که برای تجزیه ایران به اهتزاز درآوردند نشان داد که آنها به فکر ایران نیستند. مردم در برابر آنها مقاومت کردند.

رئیس سازمان داوری نیروهای مسلح در پایان با تبریک به تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: پیروزی تیم ملی فوتبال کشور اتفاق مبارک و مبارکی بود، بچه ها سربلند ایستادند. دشمن کارهای زیادی کرده بود. به محض صحبت های رئیس جمهور با آنها، چشم شبکه های خارجی گزید و از آن روز چه تعداد علیه این تیم شعار دادند. در آنجا هم بسیجی انقلاب شدند و در میدان ماندند و مردم به خوبی از آنها حمایت کردند و امیدوارم در بازی پیش رو با آمریکا دل مردم ایران را شاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید