هواداران خواستند سرمربی استقلال نباشم/ با الاتحاد کلبا 9 امتیاز از 3 بازی اول گرفتیم!


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893576

سرمربی ایرانی تیم فوتبال الاتحاد امارات گفت: فکر می کنم 9 امتیاز را بگیریم. از 3 بازی! مطمئن باشید که تیم ما توانایی های مورد نیاز شما را دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال باشگاه اتحاد امارات درباره ورود به دنیای مربیگری گفت: سال گذشته که با آقای برونو مززو در الغرافه کار می کردم، ایشان به من پیشنهاد دادند که مربیگری کنم. وقتی فوتبال را تمام کردم به لندن رفتم و دوره های مربیگری را گذراندم. دوره های مربیگری را به مدت 4 سال در انگلستان گذراندم. سپس از طریق یکی از دوستانم 8 ماه در تیم زیر 17 سال اسپانیول کار کردم. پس از آن هدایت تیم ملی زیر 23 سال ایران را بر عهده گرفتم و سپس سرمربیگری استقلال را برعهده گرفتم.

وی در ادامه بیان کرد: متسو به من تاکید کرد که اگر بخواهم مربیگری کنم ابتدا باید در تیم های اصلی کار کنم و این فرصت را داشتم که با تیم زیر 17 سال اسپانیول کار کنم. خیلی دوست داشتم در آنجا به کار ادامه دهم اما چون سرمربی استقلال (استراماکونی) رفته بود از من دعوت کردند که به این تیم بروم و چون دیدم استقلال به من نیاز دارد تمریناتم را در آنجا شروع کردم.


امارات برای من مکان جدیدی نیست

مجیدی درباره اولین تجربه خود در استقلال گفت: زمانی که سرمربی استقلال شدم شاید خیلی از هوادارانی که من را دوست داشتند از من خواستند که این پیشنهاد را نپذیرم و از صحنه مربیگری بروم. اما من همیشه این چالش ها را در زندگی ام دوست دارم. منظورم این است که من همیشه یک تجربه جدید و شغلی را دوست دارم که خیلی ها می گویند از عهده آن بر نمی آیی. من انجامش میدم. سپس من و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردیم و توانستیم الریان قطر را 5 بر صفر شکست دهیم. دیدار از استقلال برای من تجربه خوبی بود. می دانید که استقلال تیم بزرگی است و شرایط برای مربیگری در تیم های بزرگ واقعا سخت است. اما خدا را شکر که موفق شدم. اکنون به دنبال تجربه جدیدی در عرصه مربیگری هستم و به همین دلیل به فوتبال امارات آمدم.

او درباره جدایی از استقلال صریح گفت: جدایی از استقلال برایم خیلی سخت بود. شب به این موضوع فکر کردم و هواداران استقلال را در ذهنم داشتم. چون می دانستم ممکن است از رفتن من ناراحت باشند، اما فوتبال حرفه ای ایجاب می کند که فصول دیگر را ببینی و فضاهای دیگری را تجربه کنی. زمانی که باشگاه اتحاد کولابا با من صحبت کرد به این پیشنهاد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که می توانم در کشور دیگری به تمرینات خود ادامه دهم. این دریچه جدیدی به یادگیری من بود. الان خوشحالم چون امارات برای من جای جدیدی نیست. من و خانواده ام سال هاست در این کشور زندگی می کنیم. هر دو فرزند من در امارات به دنیا آمدند و در اینجا به مدرسه می روند. به همین دلیل از این پیشنهاد استقبال کردم. از ادامه تمرینات در امارات بسیار خوشحالم.


ما از 3 بازی اول 9 امتیاز گرفتیم

سرمربی تیم فوتبال اتحاد کلبه تاکید کرد: 2 ماه است که با تیم اتحاد کلبه تمرین می کنم و در این مدت نکات مثبت و منفی زیادی دیده ام. اما من دوست دارم در مورد چیزهای مثبت صحبت کنم. من قبلا در زمین فوتبال امارات کار کرده ام. مدیران باشگاه افراد بسیار خوبی هستند. افرادی که باشگاه را اداره می کنند، فوتبالیست های سابق هستند و کار کردن با آنها لذت بخش است. یکی دیگر از مواردی که من را بسیار خوشحال می کند جوانان تیم هستند که من را به آینده امیدوار کردند. در صحبتی که با آقای علی کانو، مدیر باشگاه داشتم، از ایشان خواستم که بازیکنان جوان بیشتری را وارد تیم کنند و به فوتبال امارات معرفی کنند. بازیکنانی مانند: ناصر، سلطان عادل، ولید و …. این افراد آینده درخشانی در فوتبال دارند و می توانند برای تیم ملی امارات مفید باشند.

وی درباره برنامه تیمش برای لیگ ADNOC امارات گفت: با توجه به اینکه این تیم ها هنوز در لیگ امارات بازی نکرده اند، اطلاعات کاملی از آنها ندارم. اما فکر می کنم بعد از 3 هفته اول لیگ به دلیل بازی های تیم ملی امارات تعطیل شود. با بازیکنان صحبت کردم، سه بازی با تیم های البطائح، الوحده و الظفره داریم. فکر می کنم 9 امتیاز بگیریم. از 3 بازی! مطمئن باشید تیم ما توانایی دارد و می دانم از 3 بازی اول 9 امتیاز می گیریم.

مجیدی در این خصوص اذعان داشت: مهم ترین نکته در اتحاد کلبا حضور بازیکنان خوبی در این تیم است. صحبت هایی که با بازیکنان اتحاد کولابا داشتم. من هم با بازیکنان استقلال این کار را کردم و به آنها گفتم شما بهترین هستید و هیچ تیمی نمی تواند شما را شکست دهد. از آنها خواستم که خودشان را باور کنند و به انگیزه و توانایی هایشان کاملاً آگاهم. اینها را در رسانه های ایران گفتم و بازیکنان استقلال هم باور کردند. اکنون این صحبت ها را با بازیکنان اتحاد کلبا دارم که باید باور داشته باشند که می توانند این مهم را انجام دهند. به نظر من یاسر هیچ تفاوتی با بازیکنان تیم ملی امارات ندارد.


همه بازیکنان تیم من باید جوان باشند

وی در ادامه این بحث گفت: ولید رشید بازیکن بسیار باهوشی است. از زمانی که 20 سال پیش اینجا بازی کردم، فوتبال امارات یک لیگ کاملا حرفه ای و در حال توسعه است، هم از نظر مدیریتی و هم از نظر ساختار. با وجود نکات مثبتی که به آن اشاره کردم امارات 30 سال است که به جام جهانی صعود نکرده است. امارات باید روی فوتبال جوانان سرمایه گذاری کند. هر بازیکنی که در لیست مازاد تیمش بود باید به اتحاد کولبا بیاید. عوض کنیم تیم اتحاد کلبا بازیکنان جوان و نخبه ای دارد. هدف من این است که به نقطه ای برسم که 11 بازیکن تیمم جوان باشند.

سرمربی سابق استقلال درباره اهدافش در تیم جدید خاطرنشان کرد: هدف اول ما تلاش برای کادر فنی و کادر مدیریتی است. یعنی هرکسی باید در زمینه فعالیت خود تلاش کند. چه من به عنوان سرمربی و چه افراد دیگری که در کمیته باشگاه هستند، بیایید تمام تلاش خود را انجام دهیم. بسیار مهم است که از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم. به بازیکنان گفتم شک نکنید امسال باید بهترین نتیجه تاریخ اتحاد کولا را بگیریم. با توجه به بازیکنان جوان، خارجی و اماراتی که در اختیار داریم و پتانسیلی که در ترکیب می بینم، مطمئنم جزو 5 تیم برتر جدول لیگ امارات خواهیم بود. با توجه به اینکه لیگ امارات هنوز شروع نشده و من مسابقات را تماشا نکرده ام، نمی توانم در این مورد صحبت کنم، اما همیشه بین العین، الوصل، الجزیره و الوحده رقابت وجود داشته است. اما بعد از 4 هفته اول می توان با خیال راحت صحبت کرد که کدام تیم ها شانس قهرمانی را دارند.

وی در نهایت گفت: 6 سال در الوصل خاطرات بسیار خوبی داشتم و این تیم در قلب من جایگاه ویژه ای دارد زیرا بیشتر در این تیم بازی کردم. اما نمی توانم قهرمانی آسیا با العین و قهرمانی لیگ با شباب الاهلی را فراموش کنم. من با تمام تیم هایی که اینجا بوده ام خاطرات خوبی دارم. اما الوصل برای من جای دیگری دارد. خیلی خوشحالم که به ورزشگاه الوصل برگشتم و مقابل هواداران بازی کردم. خاطراتم داره تکرار میشه در مجموع می توانم بگویم که در هر 4 باشگاه خاطرات خوبی دارم.


خبر خاکستری

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید