هوای سه شهر کرمانشاه در شرایط بحرانی / شاخص آلودگی به 500 رسید


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814951

به اطلاع رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه می رساند.

احد جلیلیان گفت: متاسفانه ایستگاه های قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام آباد از نظر آلودگی هوا و شاخص 500 رنگ قهوه ای نشان می دهند که بسیار خطرناک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احد جلیلیان در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: بر اساس بررسی 19 ایستگاه پایش هوا در استان کرمانشاه تا ساعت 11 صبح امروز متاسفانه ایستگاه های کسر شیرین، سرپل ذهاب و اسلام آباد از نظر آلودگی هوای قهوه ای و عدد شاخص 500 را نشان می دهند. که بسیار خطرناک است

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: بر این اساس شاخص شهر کرمانشاه 153 و شهر کانگورو 102 نشان داده شده است که به دلیل اخطار است و امیدواریم هر چه سریعتر از غلظت آلودگی کاسته شود. و شاخص ها به مقادیر نرمال خواهند رسید.

وی گفت: در حال حاضر هر 9 ایستگاه نظارتی ما یا در حالت بحران یا در حالت آماده باش هستند.

جلیلیان گفت: در سال 1400 فقط 19 روز اخطار داشتیم و 4 روز بحرانی را تجربه کردیم.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه مرکز بحث گرد و غبار نداریم و متاسفانه این آلاینده ها در حال ورود به مناطق ما در عراق، سوریه و عربستان هستند و مشکلاتی را ایجاد می کنند.

وی گفت: یکی از دلایل این گرد و غبار کمبود بارندگی و خشک شدن تعدادی از سراب ها و چشمه ها است که البته کارهای عمرانی از جمله احداث سد در این زمینه انجام شده است. ” سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک سازمان نظارتی و دولتی به صورت ماهانه و هفتگی با دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها و سایر دستگاه ها جلساتی را برای بررسی شرایط آلودگی هوا برگزار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید