هوای پایتخت در شرایط قابل قبولی است/ بهبود هوای تهران به دلیل وزش باد و باران

ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800637

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به دلیل وزش باد و باران، امروز (۲۵ آذر) کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد صبح امروز (۲۵ آذر) با توجه به تداوم ناپایداری جوی و گسترش آلاینده‌ها در ساعات اخیر، علی‌رغم شروع ترافیک، کیفیت هوا در اکثر مناطق در حد قابل قبول خواهد بود. بودجه باعث افزایش غلظت آلاینده ها می شود.

موثر در بادهای نسبتاً شدید در طول روز باعث گسترش آلاینده ها می شود. با حاکم شدن شرایط ناپایدار جوی و احتمال بارش تا اواخر وقت شنبه (4 دی) همراه با وزش باد موثر، از غلظت آلاینده ها کاسته و در اکثر مناطق وضعیت قابل قبولی پیش بینی می شود.

کاهش نسبی سرعت باد تا صبح روز یکشنبه (27 دی ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی، باعث افزایش غلظت آلاینده ها و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق شلوغ می شود. فقدان باد موثر در طول روز از انتشار آلاینده ها جلوگیری می کند.

با برقراری شرایط نسبتاً پایدار و آرام تا ساعات پایانی روز یکشنبه (27 دی ماه) و با افزایش ترافیک، غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و ایجاد شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در اکثر نقاط پرتردد امکان‌پذیر نخواهد بود. غیر منتظره.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوانوردی پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 71 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 63 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید