هوش کی روش استقلال و تیم ملی را نجات داد

هوش کی روش استقلال و تیم ملی را نجات داد

بعد از شکست سنگین تیم ایران مقابل انگلیس، مهمترین چیزی که در مورد این ترکیب می توان گفت اعتماد مجدد کی روش به حسینی و پورعلیگنجی است. دو بازیکنی که در مقابل انگلیس جزو ضعیف ترین بازیکنان تیم ایران بودند و به نظر می رسید دیگر شانسی برای حضور در جام جهانی ندارند. اما کی روش با حضور در ترکیب تیم ملی برای بازی با ولز بار دیگر انتظارات را زیر پا گذاشت.

بر خلاف تصورات اولیه اما حسین حسینی موفق به گلزنی شد و اجازه نداد دروازه ایران باز شود. شاید برای خیلی ها این سوال پیش آمده باشد که کاپیتان استقلال بعد از زدن 6 گل چگونه از انگلیس برگشت؟ اکثر اهالی فوتبال ایران از علیرضا بیرانوند خواستند مجوز بازی مقابل ولز را بگیرد اما فیفا اجازه نداد. بعد از این مخالفت فدراسیون جهانی همه فکر می کردند امیر عابدزاده دروازه بان اصلی ایران مقابل ولز خواهد بود زیرا تجربه و سابقه حضور بیشتری در تیم ملی داشت اما کی روش بهترین راه حل ممکن را ارائه کرد. سرمربی باتجربه تیم ملی ایران با حسین حسینی دروازه کشورمان را بیمه کرد. او به دروازه بان خودش اعتماد کرد تا حسینی دوباره همان ستاره تیم استقلال شود.

شاید جالب تر باشد که بدانید؛ حسین حسینی 2 مربی دروازه بان در قطر داشت. یکی الکساندر لوپز مربی دروازه بان های تیم ملی است که در روزهای پس از شکست سنگین از انگلیس برای حسینی زحمت کشید. دیگری علیرضا بیرانوند بود. او که رابطه بسیار نزدیکی با حسین حسینی دارد، بعد از اینکه متوجه شد فیفا به او اجازه بازی نمی دهد، توانست به رقیبش در تیم ملی انگیزه بدهد. بیرانوند چند بار به صورت خصوصی با کاپیتان استقلال صحبت کرد و به او کمک کرد تا با هدایت حسینی بهترین عملکرد خود را مقابل ولز ارائه دهد.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت تیم ایران در دیدار با ولز روحیه اتحاد و همدلی ملی پوشان بود. جایی که علیرضا بیرانوند به حریف خود انگیزه داد یا نیمکت نشینان تیم ملی در بازی ولز بارها به تشویق هم تیمی های خود پرداختند و لحظه ای روی نیمکت ننشستند.

دیدگاهتان را بنویسید