هویت مهاجم سلمان رشدی اعلام شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در گزارش NYPD آمده است که فردی که به «سلمان رشدی» نویسنده مرتد توهین‌کننده و مجروح به پیامبر اسلام (ص) حمله کرد، جوانی 24 ساله به نام «هادی مطر» ساکن نیوجرسی است.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که سلمان رشدی در ساعت 11 صبح روز جمعه (به وقت محلی) در 12 اوت 2022 هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز چاوتاکوا در غرب نیویورک را داشت مورد حمله قرار گرفت.

پس از انتشار رمان آیات شیطانی موهان در سال 1367 هجری قمری، سلمان رشدی خشم مسلمانان را برانگیخت. به همین دلیل به زندگی مخفیانه با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. پس از انتشار این کتاب، امام خمینی (ره) برای ارتداد ایشان فتوا دادند.

گفته می شود در اولین ماه های پس از انتشار آیات شیطانی و افزایش اعتراض مسلمانان به محتوای ضد مذهبی آن، سلمان رشدی بیش از پانزده بار در یک ماه اقامتگاه خود را تغییر داده است.

دولت انگلیس که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود، با صرف هزینه های فراوان، حفاظت از جان او را به عهده گرفت.

سلمان رشدی قبل از این حمله در آمریکا زندگی می کرد و مدت زیادی تحت حفاظت بود. . در سال 2007، انگلستان جایزه ای را به سلمان رشدی اهدا کرد که منجر به اعتراض مسلمانان در سراسر جهان شد.

روزنامه دیلی میل در اخبار جمعه شب خود مدعی شد که رشدی 10 یا 15 ضربه چاقو خورده است، در حالی که سایر رسانه های انگلیسی زبان می گویند او 10 تا 15 ضربه چاقو خورده است.

پلیس نیویورک صبح شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سلمان رشدی حداقل یک بار از ناحیه گردن و یک بار از ناحیه شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید