هژمونی استکبار جهانی نابود می کند/ ناظر آمریکایی اوکراین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد یاری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب با اشاره به بحران اوکراین گفت: هدف آمریکا این است که روسیه را وارد جنگی کند که علاوه بر هزینه های نظامی و اقتصادی، تحریم های بین المللی را علیه این کشور اعمال کند.

وی افزود: آمریکا انتظار نداشت روسیه نقشه غرب را درک کند و با اوکراین درگیر شود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا و غرب امروز نمی توانند اقدامی علیه روسیه انجام دهند زیرا 40 درصد منابع گازی اروپا از طریق روسیه تامین می شود.

وی با اشاره به تهدید تحریم از سوی آمریکا گفت: استکبار نفوذ و قدرت خود را از دست داده است. اگر آمریکا روسیه را تحریم کند، روسیه با افزایش قیمت گاز به کشورهای اروپایی فشار زیادی وارد می کند و آمریکا می تواند گاز طبیعی مایع را از طریق کشتی تامین کند، برای اروپا نخواهد بود.

یاری افزود: به نوشته روزنامه های غربی، شکست های اخیر آمریکا نتیجه شکست های جمهوری اسلامی ایران است و در 70 سال گذشته هیچ گاه آمریکا به اندازه امروز ضعیف و ناتوان نبوده است. .

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم حاکمیت ولیعهدی و ناکامی های پی در پی در گذشته نیست و قدرت آمریکا رو به افول است.

وی افزود: در مورد اوکراین، آمریکا بازی را باخته و باخته است و شانسی مقابل روسیه ندارد.

یاری گفت: روسیه حق دارد از خود دفاع کند و با توجه به اینکه دومین قدرت نظامی جهان است، اجازه بازی با منافع مردم روسیه را به آمریکایی ها نخواهد داد.

وی گفت: روسیه برای تغییر وضعیت در اوکراین و حذف تهدید ناتو از مرزهای روسیه، حمله ای را علیه اوکراین آغاز کرده است.

وی گفت: این اقدام روسیه پاسخ درستی از سوی اوکراین بود و روسیه اجازه نخواهد داد که منافع مردم این کشور به خطر بیفتد.

این کارشناس سیاسی گفت: امروز هژمونی آمریکا در حال نابودی است و تنها با تهدید به تحریم به کمک اوکراین در جنگ روسیه رفته است.

وی گفت: بحران اوکراین نتیجه اعتماد به غرب است و امروز کشورهای جهان باید از آن درس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید