هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بی توجهی به جلسه/ «دایی افتخار فوتبال ماست»/ در انتخاب یک نفر اشتباه کردیم!


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1819502

4 مدعی منافع ملی فوتبال فقط به منافع شخصی علاقه داشتند.

یکی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: ما اعضای مجمع در انتخاب برخی از اعضای هیئت رئیسه فعلی فدراسیون اشتباه کردیم. مخصوصا یک نفر!

امیر فرشاد تفکری، رئیس هیئت فوتبال استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی دانا در خصوص اقدامات برخی از روسای شوراهای جمع آوری امضاء استان ها اظهار داشت: از منافع فوتبال ملی صحبت کردند.

وی افزود: عده ای حسرت ریاست و ریاست فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ را داشتند که از این تعداد 4 نامزد دغدغه خاص خود را داشتند و می خواستند به این سمت تکیه کنند ولو به صورت موقت.

وی در خصوص اخراج عزیزی هادم گفت: در 11 ماه به غیر از ساختارسازی و برخورد با تیم ملی چه می توان کرد؟ اگر این اتفاق برای من که یک سال است ریاست هیئت یزد را برعهده دارم بیفتد، همین را می گویم. آیا این معجزه بود که آنها این کار را از روی طمع شخصی انجام دادند؟

وی در این خصوص تصریح کرد: روال آزادی رئیس فدراسیون اصلا حرفه ای نبود و هیئت رئیسه با علم به اینکه مجمع عمومی در واقع مرجع اصلی تصمیم گیری در فوتبال ماست حتی با روسای مناطق هماهنگی نکرد. شوراها! 32 رئيس از اين اقدام اطلاعي نداشتند و چرا اعضاي هيات مديره در جلسه اصفهان با حضور همه اعضا چيزي نگفتند؟!

رئیس هیات فوتبال استان یزد تاکید کرد: فکر می کنم ما اعضای مجمع در انتخاب برخی از اعضای هیات رئیسه فعلی فدراسیون اشتباه کردیم؛ البته این موضوع باعث شد تا اعضای هیئت مدیره فعلی فدراسیون را انتخاب کنیم. مخصوصا یک نفر! او قبل از ورود به فوتبال روستایی، حتی یک شبکه ورزش هم در تلویزیون منزلش نداشت و مطمئنم از شبکه سه فوتبال خارجی تماشا نمی کرد!

وی در خصوص فاجعه شرم آور ورزشگاه امام رضا (ع) اذعان داشت: همه از اتفاقاتی که در مشهد رخ داد و ملت را ناراحت کرد مطلع هستند. وقتی یک کشتی از اعماق دریا غرق می شود، عده ای می خواهند تنها برگردند و خود را در نقش ناجی قرار دهند، مشکلاتی از این دست پیش می آید و بدتر می شود.

تفکری در این خصوص گفت: هیئت فوتبال اصفهان با وجود همه تجربه ها، بازی ایران و لبنان را در استان خود قبول نکرد، اما با فشار یک نفر در هیئت، بازی به مشهد رفت و آبروی نظام، فوتبال و جامعه در رسانه های مخالف وارد چالش شدند. جدی شد به فکر این بود که از این نمد در فدراسیون کلاه ببافد!

وی با اشاره به نگرانی از وضعیت فعلی گفت: منتظر گزارش ناظر بازی هستیم تا ببینیم چه محدودیت هایی برای ما اعمال خواهد شد، اما تاکنون 23 نفر از اعضای هیئت های استانی با امضای بیانیه ای از اعضای هیئت مدیره درخواست کرده اند که نسبت به سقوط هواپیما واکنش نشان دهند. وضعیت. آیا می توانند بلیط جعلی چاپ کنند؟ فقط 2000 بلیت به برخی از آشنایان هیئت فوتبال استان داده شد!

رئیس هیئت فوتبال استان یزد درباره پیش بینی جلسه 20 خرداد خود برای برکناری قطعی رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: 4 نفر از اعضای مجمع، تایید برکناری وی و انتظار برای رسیدن به مدینه فاضله فوتبال پس از 11 ماه است. اصلا منطقی نیست

وی در این خصوص گفت: با باز شدن این روال در فوتبال سنگ روی سنگ انداخته نمی شود و کار برای رئیس بعدی سخت می شود. این جلسه در جریان برکناری موقت عزیزی هادم به کلی نادیده گرفته شد و این اتفاق نشان داد که اساسنامه فدراسیون فوتبال علیرغم همه تعاریف و تعریف و تمجید برخی ها جای کار و بحث فراوان دارد.

وی با اندیشیدن به خلأ فعلی در هیات رئیسه فدراسیون گفت: این اختلاف از زمان ریاست عزیزی هادم وجود داشت و ما افراد قوی و قوی در هیات رئیسه فدراسیون نداشتیم و نداریم. انشعاب و عدم وحدت که مشخص است و این ترکیب یکدست نیست و نیست. در مورد اختلافات جدی نیز شنیده ایم.

وی در خصوص شایعه برکناری یا استعفای احسان اصولی در پی فاجعه غیرانسانی مشهد، به هیئت فوتبال استان خراسان رضوی گفت: این خبر را شنیده ایم اما چیزی مشخص نیست. ببینید فوتبال ما چقدر ضعیف است که به جای علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا، دیگران تصمیمات حیاتی می گیرند.

رئیس هیئت فوتبال استان یزد گفت: ایراد ما این است که علی دایی در کشورش یک خارجی با اعتبار بین المللی محسوب می شود و باید جلوی این مسیر اشتباه گرفته شود. معتقدم دایی ما افتخار فوتبال ماست و بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال است.

وی که در انتخابات سال 1399 فدراسیون به علی کریمی رای نداده بود در این رابطه اذعان داشت: به عنوان نماینده فوتبال استان می خواستم در خصوص مشکلات استان محرومم با وی تماس بگیرم که نشد. بنابراین تصمیم خانواده فوتبال استانم را در صندوق انداختم وگرنه کریمی همیشه برای من یک اسطوره فوتبال است.

تفکری در پایان گفت: در آستانه جام جهانی 2022 و این گروه مهم باید ساختار مدیریتی و اجرایی فوتبال ما تعدیل شود. باید سهمیه ها و رفتارهای مشابه حذف شود تا فوتبال ملی رونق بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید