هیئات مذهبی وحدت ملی را تقویت کنند/ تسهیلات ارزان سفر در اربعین را برای مردم فراهم کنند


ساعت: 17:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889363

آیت الله مدرسی امام جمعه منطقه مرکزی یزد گفت: هیئات مذهبی باید در جهت تقویت وحدت ملی و نظام اسلامی و مطالبات گرانقدر مردم فعال باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از سرمایه های بزرگ انسانی ماجرای عاشورا و واقعه عظیم کربلا است و در کنار این سرمایه سرمایه های ارزشمند و غنی دیگری مانند عبادت عاشورا که گنجی است نهفته و ارزش آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس توسط توده های مردم پی برده شد.

وی بیان کرد: زیارت عاشورا حاوی دریایی از معرفت و مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی در ابعاد مختلف راهبردی و عملی برای همه ماست چرا که در این زیارت دعاها و التماس های فراوانی وجود دارد و جدای از لعن و سلام نیز هست. نماز در زیارت عاشورا 12 دعای فوق العاده وجود دارد.

مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود از همه عزاداران و بانیان عزاداری حسینی در یزد، جامعه قاریان، شاعران آیینی، نیروهای امنیتی به ویژه نیروی انتظامی، صدا و سیما، هیئت های مذهبی، بسیج و سپاه، متولیان مساجد تقدیر و تشکر کرد. . حسینی و مجریان جماعات که در این ایام در کانون برنامه ها و مجالس مختلف عزاداری قرار داشتند، افزودند: جماعتی می تواند در راه سیدالشهدا خود را مطرح کند که در کنار ولی زمان خود در این ایام پیش برود. جهت تقویت نظام اسلامی و معرفی چند بار.

امام جمعه مرکز یاز ادامه داد: آفرین به هیئتی که توانستند شمر زمانه را تقدیم کنند و خواستار برائت وی شوند. لذا هیئت های عزاداری باید در مسیر تحکیم وحدت ملی و نظام اسلامی و مطالبات گرانقدر مردم حضور فعال داشته باشند و عمدتاً در مسیر عزاداری قرار گیرند. و گاه احساس می کنیم که در برخی از هیئت ها، هرچند بسیار اندک، از امام حسین (ع) به ندرت یاد می شود، عزاداری و موضوعاتی از این دست و بیشتر اشعار که با ارزش های عاشورایی سازگاری ندارد و می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. شبکه های معاند نیز از آنها سوء استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: هیئت ها باید مراقب باشند که به سمتی بروند که از برنامه هایشان سوء استفاده نشود و البته اکثریت هیئت ها نیز برنامه های بسیار خوب و عالی را اجرا کرده اند که در خور تحسین و الگو است.

مدرسی ادامه داد: یکی از ویژگی های مشترک نیمه اول و دوم عاشورا که هر کدام شش ماه به طول انجامید این است که ولی خدا تنهاست و خواص و مردم به بهانه های مختلف با ولی خدا همراهی نمی کنند. پس وقتی امامشان کشته می شود، خودشان نیز کشته می شوند.

وی با اشاره به اینکه در زیارت عاشورا لعن می کنیم به ملتی که موجب تقویت و ایجاد ظلم شده است، افزود: در این زمینه باید توجه داشت که دشمن سعی دارد ملت را از امام جدا کند و اگر بخواهیم از عاشورا درس بگیریم. ما نیز باید به این ابعاد مهم توجه کنیم و اگر عده ای فکر کنند که یزدی های زمان ما به کمتر از سر بریدن برای رفع تحریم ها راضی هستند، کاملاً مزخرف است.

مدرسی تاکید کرد: رفع تحریم ها در روز عاشورا که سر بریده و به دار آویخته می شود امری طبیعی است و امروز دشمن فشار خود را بر نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم مظلوم این دولت اسلامی متمرکز کرده است، پس اگر می تواند مردم را متفرق کند و خود را از رهبری و نظام جدا کند تا بتواند بر خون و پول و مال و ناموس مردم در جامعه اسلامی مسلط شود همانطور که یزید این کار را کرد ما نیز باید از عاشورا درس بگیریم و هوشیار باشیم. و فهیم در این مورد.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: باید شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و نه تنها اقامه نماز، بلکه در این راستا مطالبات مردم از دستگاه های اجرایی تشکیل و تقویت شود. و مدیریت ها باید شفاف سازی شوند، در ابتدا ممکن است برای برخی نهادها سخت باشد، اما به هر حال این مسیری است که قانون تعیین کرده است و باید در این راستا توصیه شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، مجالس و محلات ایجاد و در راستای اهداف آنها گام های موثری برداشته شود.

مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نگرانی از گرانی داروها و افزودن بر درد و رنج بیماران گفت: دولت باید به این موضوع رسیدگی کند و همچنین از شما بابت تهیه دارو تشکر می کنیم و گلایه داریم گرانی برخی داروها و معتقدیم باید در این زمینه چاره اندیشی شود تا مشکل مدیریت هزینه های بالا و نظارت بر بازار دارو برای خدمت به مردم تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین تاکید کرد: با توجه به شرایطی که برای حضور مردم در پیاده روی اربعین فراهم شده است، امیدواریم مردم بتوانند با معنویت و امنیت کامل سواری ارزان داشته باشند و از دولت، شرکت های هواپیمایی، از وزارت راه و ترابری می خواهیم در این زمینه تلاش کند و همه ابعاد لازم را برای پیاده روی اربعین حسینی فراهم کند و تردد مردم از شهرستان ها به مرز و از مرز به عتبات را تسهیل کند. و بازگشت به ایران..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید