هیئت امنا در حال بررسی دقیق طرح شفافیت سه قوه است.


ساعت: 08:48
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855822

امیری با اشاره به اینکه هیئت امنا از منظر شرعی و قانونی به طرح شفافیت قوای سه گانه بسیار دقیق نگاه می کند، گفت: رفع ایرادات طرح را جامع می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت و گو با خبرنگار سیرافلاک، اظهار کرد: طرح شفافیت سه قوه در مجموعه های شورا مانند مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها در حال اجراست اما کاستی ها و کاستی هایی دارد. به دلایلی آن را رد کرد و این مشکلات مربوط به اصل شفافیت نیست.

وی افزود: یکی از کاستی های این طرح این است که طرح شفافیت شامل بخش خصوصی است که دولت سهم کمی در آن دارد، در حالی که ممکن است شرکت های خصوصی در مورد برخی از جزئیات، قدرت رقابتی و مزیت نسبی خود نسبت به سایرین شفافیت داشته باشند. شرکت های . .

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در مواردی که در این زمینه مطرح می شود از جمله شفافیت و انتشار آراء قضایی، با توجه به اینکه هیئت امنا متشکل از 6 وکیل و 6 وکیل است، گسترش فحشا می تواند با آبروی افراد بازی کند. وکیل این است که همه بند به بند طرح را از نظر شرعی و قانونی نگاه کنند.

امیری گفت: لازم بود مرکز پژوهش های مجلس این طرح را بیشتر بررسی کند و نمایندگان مجلس با اطلاعات بیشتر و دقیق تری این طرح را بررسی و تصویب کنند چراکه در حال حاضر نام هایی مانند صندوق عشایری، وجود خارجی مطرح می شود. بخش‌هایی از این طرح دارای ایرادات و گاهاً تخلف از قوانین جاری است.

وی با اشاره به اینکه برخی از نواقص این طرح صوری و برخی دیگر قابل توجه است، خاطرنشان کرد: در صورت رفع نواقص این طرح می تواند بسیار مفید باشد زیرا مردم از تمامی مشکلات دستگاه ها مطلع می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید