هیئت های مذهبی باید برای تربیت نسل انقلابی و انقلابی تلاش کنند/ لزوم حفظ سبک سنتی عزاداری در یزد


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877322

آیت الله ناصری امام جمعه یزد با اشاره به کارکردهای هیئت های مذهبی گفت: هیئت های مذهبی باید برای تربیت نسل انقلابی و انقلابی تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: در این مورد.

امام جمعه یزد با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: در این سخنرانی نکات خاصی وجود داشت و سازمان تبلیغات باید استخراج و اقدام به این نکات مهم را ضروری بداند.

وی افزود: ادامه انقلاب و تولید و ترویج اخلاق انقلابی از دیگر مواردی است که سازمان تبلیغات باید برای انجام آن تلاش کند.

ناصری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید مطالبات و خواسته های رهبری را به روحانیون مساجد بیان کند و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیز اهتمام داشته باشد.

امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم ساماندهی هیئت ها در ماه محرم گفت: سازمان تبلیغات باید در این زمینه با شاعران و هیات ها جلساتی داشته باشد و به موضوعات مهم رسیدگی کند.

وی با تاکید بر حفظ حرمت مراسم اباعبدالله حسین (ع) گفت: ایشان واقعه کربلا را به درستی و بر اساس مستندات بیان کردند.

ناصری افزود: حضور نسل جدید در هیئت ها یکی دیگر از لحظات مهم است و باید تمام تلاش خود را برای تربیت این نسل به عنوان یک نسل انقلابی و انقلابی انجام دهیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر بازسازی هیئت ها از نظر ساختار فردی گفت: هیئت ها نیاز به بازسازی از نظر نفرات دارند و افراد مسن تجربه خود را به جوان ترها منتقل می کنند و جوانان در ساختارهای مهم و پست های مهم هیئت. مورد استفاده قرار گیرد.

وی حفظ سبک سنتی عزاداری یزد را ضروری دانست و گفت: سبک مداحی و عزاداری در استان یزد با فرهنگ و بوم شناسی این استان همسو است و باید در حفظ اصالت این سبک عزاداری اهتمام ورزیم و از آن جلوگیری کنیم. ترکیب با سبک های دیگر .

ناصری حضور روحانیون مجرب، تحصیلکرده و تحصیلکرده در مساجد را از جمله مواردی می داند که نسل جدید را به حضور در مساجد و فعالیت های دینی و علمی تشویق می کند و می افزاید: نسل جدید مشتاق فراگیری حق است و می توان برنامه ریزی کرد. با ارزش های فرهنگی و اسلامی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید