هیئت های مذهبی باید در راستای یکپارچگی جامعه و یاری خداوند گام بردارند


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889398

آیت الله ناصری امام جمعه یزد با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: مراجع تقلید باید در راستای یکپارچگی جامعه و یاری خداوند گام بردارند و مراقب باشند که گره به آسیاب دشمن نریزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه یزد نمازگزاران را به تقوا توصیه کرد و اظهار داشت: تقوا اطاعت از خدا، دوری از مخالفت با خدای متعال و دوری از گناه است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به شجاعت، ایثار، عشق به خدا و ترس از خدا معروف بود، گفت: شخصی از امام حسین (ع) پرسید: یا حسین چگونه صبح بیدار شدی؟ گفتند: صبح از خواب بیدار شدم در حالی که پروردگار را بالای سرم دارم و آتش جهنم پیش روی من است و مرگ همیشه مرا می طلبد و حساب و کتاب خدا بر من احاطه دارد و من نیز گرفتار اعمالم هستم. اما این چیزی است که من دوست دارم این است که به اینجا نرسیده ام و نمی توانم از آنچه متنفرم خلاص شوم، امور زندگی من در دست دیگری است، اگر بخواهد مرا مجازات می کند و اگر بخواهد می بخشد. می خواهد .

ناصری با بیان اینکه چه کسانی بیشتر از امام حسین (ع) از دین خدا حمایت کردند، گفت: چنین امامی در کار او گرفتار می شود و ما که شاگرد او هستیم باید مراقب باشیم و از خداوند بخواهیم که ما را در راه تقوا و تقرب هدایت کند. خداوند هدایت می کند.

امام حسین یزدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به خطبه امام حسین (ع) در منا گفت: امام حسین فرمود خدایا تو می دانی که جنگ قدرت و آرزوی به دست آوردن مکمل های پایین نیست. از جهان ما هم نیستیم. پرچم دین شما به زمین افتاده و آثار حق دین شما در حال نابودی و زحمات انبیا و اولیای الهی به هدر می رود و ما برای برافراشتن پرچم دین شما و زدودن فساد در جامعه تلاش می کنیم.

ناصری با بیان اینکه اگر خداوند ولی زمان و دین را یاری نکنیم، ظالمان بر ما مسلط خواهند شد، گفت: امروز آمریکایی ها، غربی ها و صهیونیست ها به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم، تضعیف اعتقادات و سلب غیرت دینی هستند. ع) جان خود و فرزندانش را فدای این امر کرد.

وی تصریح کرد: اگر ظالمان بر ما مسلط شوند به ما رحم نمی کنند و اصرار آنها خاموش کردن نور پیامبر اکرم و اسلام است.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: همه امام حسینی که عاشق امام، انقلاب، دین و امام حسین (ع) هستند باید بدانند که اکنون وقت دست در دست هم دادن و یاری دین خداست.

وی تصریح کرد: تمام هدف امام حسین (ع) تلاش برای تقویت دین خدا و اجرای دستورات رسول الله (ص) بود و کار برای غیر خدا کمکی نمی کند بلکه کار حزبی و سیاسی کمکی نمی کند. کمک نمی کند؛ اگر شاعری، اگر مداحی، باید برای خدا بخوانی و برای تقویت دین خدا بخوانی.

ناصری تصریح کرد: نیت خدا را خالص کنید و راه یاری دین خدا و ولی خدا را بپیمایید نه اینکه از فرصت عزاداری برای مطرح کردن سخنانی استفاده نکنید که به صلاح دین و دنیای مردم نیست و تنها برای سوء استفاده دشمن مناسب است. .

وی تاکید کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا جلب رضایت منافقان و مخالفان نیست، بلکه هدف یاری دین خداست و نباید اجازه دهید کسی از عزاداری به نفع خود سوء استفاده کند و اسلام را تضعیف کند. مسلمانان و قیام امام حسین (ع) سؤال می کنند

ناصری ضمن قدردانی از هیئت های مذهبی یزد و عزاداران حسینی که در گوشه و کنار شهر و روستا و روستا به بهترین شکل ممکن با شعور و هوشیاری به عزاداری پرداختند، افزود: متاسفانه گاهی برخی از هیئت ها حرکت هایی انجام می دهند که ممکن است در پشت صحنه باشد. واقعیت این است که باید به فکر اعمال خود باشند و ببینند که هدف پرستاری آنها چیست شادی اهل بیت (علیهم السلام) یا خوشحالی منافقان و مخالفان؟

وی بر پاکی نیت در بین شاعران، مداحان، وعاظ و مداحان تاکید کرد و تصریح کرد: اجر و ثواب واقعی با خداست و همه باید در راه رضای خدا و امام حسین (ع) قدم بردارند و با آگاهی و در راه خدا عزاداری کنند. اهداف قیام در عاشورا قدم بردارید و از لطف خدا غافل نشوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید