هیچکس کامل نیست و من مدعی مربی نیستم / نقش مربیان سازنده در کشتی بسیار مهم است


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878040

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دوره آموزشی مربیان کشتی آزاد و فرنگی استان های خراسان رضوی، جنوبی، خراسان شمالی و سمنان صبح امروز با حضور 250 مربی در خانه کشتی حمید توکل مشهد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دوره آموزشی مربیان کشتی آزاد و فرنگی استان های خراسان رضوی، جنوبی، خراسان شمالی و سمنان صبح امروز با حضور 250 مربی در خانه کشتی حمید توکل مشهد برگزار شد.

دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه این دوره آموزشی با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، حسن یوسفی افشار مشاور عالی در امور فنی فدراسیون موهاما از استان های فدراسیون، حسن زاده ناظر دیگر اعضای هیئت کشتی خراسان رضوی و هادی عامل پیشکسوت و گزارشگر و کارشناس برجسته کشور بودند.
همچنین اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به همراه محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و کادر فنی این تیم نیز در این کلاس آموزشی حضور داشتند.
علیرضا دبیر در این ساعت تمرین گفت: اولویت فدراسیون کشتی افزایش سطح دانش فنی مربیان است و برای این منظور شخصا به استان ها سفر خواهم کرد.
وی ادامه داد: البته حضور رئیس فدراسیون کشتی برای تربیت مربی در استان برای این است که اهمیت کار برای مربیانی که دستان اصلی مبارزه کشور هستند مشخص شود و بدانم که من می خواهم کشور برای بازگشت به روزهای اوج تلاش می کند. “من تمام تلاشم را می کنم.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: انصافا اگر مبارزه در ایران بالا برود مربیان سازنده و فعالی خواهید داشت و اگر بخواهید این کار شدنی است و در آینده شاهد کسب مدال های طلای المپیک و جهانی بیشتر در کشتی خواهیم بود.
منشی درباره این کلاس آموزشی گفت: ما به اینجا نیامدیم که تمرینات یا فنون کشتی را به شما یاد بدهیم، بلکه آمده ایم راهی را در اختیار شما بگذاریم که راحتتر و سریعتر به سطح دانش خود بیافزایید.
وی ادامه داد: هیچکس کامل نیست و من که اینجا هستم ادعای مربیگری ندارم اما اگر بتوانید یک هوادار را به درستی و اصولی آنالیز کنید و آن را به درستی به مبارزان اصلی منتقل کنید این اتفاق بزرگی می تواند باشد. شکل کشتی کشور.
مربیان سپس فیلمی از یکی از کشتی های علیرضا دبیر را مشاهده کردند که با روشی نوین آنالیز شد و سپس رئیس فدراسیون به تمرینات مرحله بندی پرداخت و توضیحات لازم را ارائه کرد.
حسن یوسف افشار مشاور ارشد رئیس فدراسیون در مسائل فنی گفت: هدف فدراسیون از اجرای این طرح استانداردسازی آموزش در کشور است.
وی ادامه داد: ما اینجا نیستیم که فنون کشتی را به شما آموزش دهیم، بلکه می خواهیم روش آنالیز فنون کشتی و نحوه انتقال آن را به مبارز توضیح دهیم.
رئیس سابق انستیتو کشتی گفت: در این آموزش تکنیک خاصی را در نظر نمی گیریم بلکه روش صحیح تحلیل تکنیک و اینکه چه تعریفی از تئوری تکنیک ما دارد در دستور کار است.
سرمربی اسبق تیم های ملی کشتی در ادامه یکی از فنون کشتی را در حضور مربیان اجرا کرد که مرحله به مرحله از طریق فیلم و اسلاید مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید