هیچ الزامی برای افشای قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس وجود ندارد


ساعت: 08:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891091

اگر ارقام اعلام شده غیر واقعی باشد، با آنها برخورد خواهیم کرد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هیچ سقفی برای هزینه های تیم های کردی وجود ندارد و الزامی برای افشای قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حسین قربان زاده، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هیچ گاه الزامی برای افشای متن قراردادهای باشگاه های استقلال و پرسپولیس وجود نداشت، اما طبق توافق سازمان بورس این امر الزامی بود. وزارت ورزش، باشگاه ها و سازمان خصوصی سازی تعداد کل بازیکنان و کادر فنی باید جداگانه اعلام شود. شرط فوق شروع راه برای مدیریت حرفه ای باشگاه است تا سایر باشگاه ها نیز به این روند شفافیت بپیوندند و این الزام برای همه قابل توجه است، اما در حال حاضر به افشای این ارقام کلی کافی است.

وی در ادامه گفت: اعلام مجموع قراردادهای بازیکن و مربی آغاز شفافیت در فوتبال است و هر دو باشگاه این ارقام را اعلام کرده اند. اطلاعات پرسپولیس در سایت کدال بارگذاری شد که من نگاه کردم. استقلال نیز فردا اطلاعات او را نهایی خواهد کرد. به طوری که فرآیند باز کردن نماد شروع می شود.


اگر اعداد و ارقام اعلام شده غیرواقعی باشد با آنها برخورد خواهیم کرد

قربان زاده تاکید کرد: اگر تعداد باشگاه های اعلام شده برای مجموع قراردادها غیر واقعی باشد، قطعا این باشگاه ها مورد توجه قرار خواهند گرفت. هرکس اطلاعات مالی را در سایت کدال افشا کند و بعداً معلوم شود رقم اعلام شده کذب است، اوراق اجرایی سنگینی برای هیئت مدیره دارد و نماد باشگاه بسته و شرکت های فعال در بورس متوقف می شوند.

وی در خصوص بورس باشگاه های سرخابی گفت: این دو باشگاه در بورس هستند و این موضوع به دلیل تخلفات هم مزیت دارد و هم تبعات جدی دارد، در حالی که از کل رقم اعلام شده از سوی دو باشگاه راضی نیستیم. یک نسخه از کلیه قراردادها با تمام جزئیات به صورت محرمانه در اختیار سازمان خصوصی سازی و بورس اوراق بهادار جهت تایید قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سازمان بورس کمیسیونی برای رسیدگی به تخلفات دارد، ضمانت نامه دو باشگاه وجود دارد و اختیارات رسیدگی با سازمان است و ما البته به دلیل اینکه بخشی از سهام همچنان در دست دولت است، اقدامات لازم را برای صدور مجوزهای بعدی آنها انجام خواهیم داد


ما سقفی برای هزینه های باشگاه نداریم

وی به وجود سقف قرارداد اذعان داشت: سقفی برای هزینه کردن تیم ها وجود ندارد، اما 350 میلیارد تومان پرسپولیس و 359 میلیارد استقلال از منابع افزایش سرمایه، سقفی برای انصراف وجود دارد و آن را خرج می کنند و از این رقم فقط می توانند در سرمایه گذاری ها، بازاریابی و پرداخت بدهی های معوق استفاده کنند و فقط سود و سود ماهانه حاصل از این ارقام، باشگاه می تواند برای هزینه های جاری استفاده کند.

قربانزاده تصریح کرد: این سود ماهیانه حدود 4 میلیارد تومان است که سود حاصل از افزایش سرمایه است، اما پولی که مردم و اشخاص حقوقی به عنوان سهام خریداری می کنند باید صرف سرمایه گذاری های بلندمدت شود که در کمیته هزینه کرد که مدیر عامل و معاون ورزشی حضور دارند و در این خصوص تصمیم گیری می شود. باشگاه می تواند درآمدی که از طریق اسپانسرینگ، تبلیغات محیطی و … به دست می آورد را صرف خرید بازیکن و مربی کند و ایرادی ندارد.


استقلال هم نمایشگاه دارد

معاون امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در صورت های مالی 6 ماهه و سالانه باشگاه باید این اقلام به تفصیل درج شود و نشان دهد که باشگاه چقدر سود و زیان دارد. در آنجا حسابرس بررسی می کند و بعد جلسه تشکیل می شود و مشخص می شود که در این 6 ماه یا یک سال چه اتفاقی برای این باشگاه یا جامعه افتاده است و نتیجه آن اصلاح موارد قبلی است و اگر شخصی تخلفی انجام داده باشد. توسط حسابرس و مجمع بررسی خواهد شد

وی در پایان با توجه به اینکه ارقام اعلام شده از سوی باشگاه های استقلال و پرسپولیس قبل از جذب بازیکنانی مانند قاعدی و لوکادیا بوده و هزینه جذب این دو بازیکن به برنامه شب فوتبال تلویزیون اضافه نشده است، گفت: پرسپولیس اقدامی انجام داد. تصحیح در این زمینه و در سایت کدال قرار داده و استقلال نیز فردا اصلاح خود را در سایت اعلام خواهد کرد.


ce643544 2091 4da8 8377 b9dfedee1120 خبر خاکستری

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید