هیچ برنامه ای برای گفتگوی بایدن و پوتین وجود ندارد

آخرین گفتگوی مستقیم بین بایدن و پوتین در 12 فوریه، کمتر از دو هفته قبل از حمله روسیه به اوکراین انجام شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین سه شنبه شب به خبرنگاران گفت که مذاکرات بین ایالات متحده و روسیه تحت هر شرایطی ضروری است.

پسکوف با اشاره به سخنان بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت: توهین های شخصی بایدن به همتای روس خود ولادیمیر پوتین تأثیر منفی بر روابط دو کشور دارد، اما گفت وگو بین مسکو و واشنگتن در هر صورت و به نفع کل ضروری است. جهان. ”

وی افزود: به هر حال دیر یا زود روسیه و آمریکا باید در مورد ثبات راهبردی، امنیت و … صحبت کنند. اینها موضوعاتی هستند که فقط ما می توانیم و باید در مورد آنها صحبت کنیم.

بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به لهستان 9 کلمه گفت که به گفته برخی تحلیل‌گران می‌تواند بر جنگ اوکراین تأثیر بگذارد و واشنگتن را وارد یک جنگ سرد جدید با روسیه کند.

بایدن شنبه شب در کاخ سلطنتی ورشو گفت: به خاطر خدا، این مرد نباید در قدرت بماند.

پس از این اظهارات، کاخ سفید به سرعت تلاش کرد تا اظهارات بایدن را به گونه ای دیگر توصیف کند و بلافاصله اعلام کرد که بایدن خواهان تغییر رژیم در کشور نیست.

رئیس جمهور آمریکا در لهستان نیز پوتین را «قصاب» خطاب کرد. پیشتر بایدن او را “جنایتکار” و “دیکتاتور قاتل” خوانده بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه (21 فوریه) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو گفت که کشورش استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با رهبران کرملین خود قراردادهای همکاری و دوستی امضا کرده است.

پوتین صبح روز پنج شنبه (24 فوریه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، اقدام نظامی در دونباس را اعلام کرد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

دیدگاهتان را بنویسید