هیچ تصمیمی برای حذف ارز ترجیحی گرفته نشده است

ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795869

وزیر کشور گفت: هنوز تصمیم قانونی در مورد حذف ارز ترجیحی گرفته نشده و تغییری نکرده است و البته نباید به بهانه حذف این ارز قیمت را تغییر داد. سخنگوی دولت پیش از این گفته است که هرگونه تغییر یا اقدامی در این زمینه هنوز اعلام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی در پایان همایش استانداری که در وزارت کشور و با حضور تنی چند از وزرای کابینه برگزار شد، درباره موضوعات مطرح شده در این همایش گفت: باش، داده شد.

وی افزود: همچنین در خصوص برنامه ها و اقدامات انجام شده در استان ها و نحوه هماهنگی استانداران با دولت بحث و تبادل نظر شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه مسائلی را مطرح کرد. “

وزیر کشور افزود: در بخشی از این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی صنعتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در این خصوص استان ها باید چه رویکردی نسبت به طرح برنامه ریزی صنعتی داشته باشند و استان ها چه تعهداتی در این برنامه کارشناسی و راهبردی دارند. بحث ها
وی با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه ها و کارهایی که باید در حوزه کشاورزی و بهره وری و یارانه ها در این بخش انجام شود بحث و تبادل نظر شد. در این جلسه با حضور کارکنان سازمان برنامه و بودجه، ظرفیت های بودجه 1401 و بودجه 1400 طی چند ماه اخیر سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

واحدی یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست را کرونا با محوریت Omicron عنوان کرد و گفت: در این راستا بر لزوم فعال شدن بیشتر در طرح شهید سلیمانی تاکید شد.
وزیر کشور با بیان اینکه برخی اختیارات به استانداران تفویض شد، بیان کرد: بودجه 1401 با تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت و با توجه به پیش بینی بودجه هایی که به این صندوق ها واریز می شود، مطرح شد. هم بودجه های مدیریت شده و هم بودجه های فروش دارایی های دولتی در استان ها و مازاد مالیاتی که استان ها ممکن است داشته باشند و سایر منابع درآمدی به این صندوق ها منتقل می شود که نحوه اولویت بندی هزینه های شورای برنامه ریزی را مشخص می کند. استان هایی که در صورت لزوم می توانند به تنهایی برنامه ریزی کنند. البته بانک ها نیز باید سقفی را برای توزیع در استان ها تعیین کنند که در جلسات بعدی این موضوع مطرح شد و با حضور مسئولان برنامه و بودجه تصمیمات جدیدی برای ایجاد تحرک جدید در استان ها اتخاذ خواهد شد.

وی درباره تمدید محدودیت ها برای مخالفت با تاج Omicron گفت: امیدوارم نیازی به اعمال محدودیت نباشد. اگر مردم عزیز پروتکل ها را رعایت کنند و نوبت سوم واکسن را مخلوط کنند و در مجامع نباشند مشکل کمتری خواهیم داشت. این مسیر جدید از خارج از کشور آمده است، بنابراین سفر از خارج و خارج از کشور باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود. اما در صورت احساس خطر ابتلا به اومیکرون، محدودیت ها اعلام و در حد مقتضی اعمال خواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تنی گفت: هنوز تصمیم قانونی برای حذف آن گرفته نشده و تغییری نکرده است و البته نباید به بهانه حذف ارز قیمت را تغییر داد. سخنگوی دولت پیش از این گفته است که هرگونه تغییر یا اقدامی در این زمینه هنوز اعلام نشده است. تاکنون توزیع این ارز تغییری نکرده است و به همین دلیل تمامی اقلامی که با ارز 4200 تومانی عرضه شده اند، مانند قبل ارائه می شوند، بنابراین تغییر قیمت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید