هیچ جای دیگر مهمان نوازی ایرانیان را ندیده ام / دست کم گرفته بودم و احترامی نداشتم!


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836386

گزارش ورلد ساکر توسط یوزپلنگ ها با مربی کروات;

مجله انگلیسی World Soccer در گزارشی به بررسی شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان و سرمربی کرواتش پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سایت معتبر «ورلد ساکر» در گزارشی از وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان خبر داد و دراگان اسکوچیچ سرمربی یوزپلنگ های سفید ایرانی زیر ذره بین قرار گرفت. این مجله انگلیسی در این مطلب نگاهی به وضعیت پسران تیم ملی جام جهانی 2022 قطر انداخته است.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران متولد شهر بندری آدریاتیک است که درخشش نداشت اما پیشگام بود و در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران برای جام جهانی 2022 است.

اسکوچیچ پس از بازنشستگی از فوتبال در سال 2004، مربی 8 تیم بود که چهار تیم از آنها در لیگ برتر خلیج فارس حضور داشتند. بزرگترین افتخار او در سال 2006 با تیم Regica به دست آمد. اسکوچیچ در اولین و تنها فصل خود در 2006-2005، رجیکا را به دومین جام مهم کرواسی رساند. او پس از حضور در اسلوونی، کویت و عربستان برای یک فصل به رجیکا بازگشت و سپس وارد عرصه فوتبال ایران شد.

در طول فصل لیگ برتر خلیج فارس در سال 2013، اسکوچیچ ملوانان را به مقام هفتم لیگ رساند، بهترین عملکرد باشگاه در لیگ برتر، که در آن تیم فولاد قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد. فولاد سپس با اسکوچیچ به عنوان سرمربی قرارداد امضا کرد تا سرمربی کروات بتواند در ترکیب تیم فولاد امتحان کند.

اسکوچیچ پس از یک سال حضور در صنعت نفت به عنوان سرمربی تیم ملی ایران منصوب شد و در 15 بهمن 1399 ایران را به رکورد قابل توجه 15 برد، یک تساوی و یک باخت رساند. ایران با 88 درصد پیروزی و 13 بازی از 14 بازی نخست خود به جام جهانی راه یافت. آنها در تمامی مراحل مقدماتی جام جهانی 2022 در صدر گروه خود قرار داشتند و در جایگاه اول قرار گرفتند. ایران اولین تیم آسیایی بود که به جام جهانی راه یافت.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی با تیم های آمریکا، انگلیس و اروپا همگروه است و همه نگاه ها در این گروه معطوف بازی حساس ایران و آمریکا خواهد بود. گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا به آسوشیتدپرس گفت: برای ما، این یک بازی فوتبال است. ما برای ایران احترام زیادی قائل هستیم. ما فکر می کنیم این تیم خوبی است و اکنون فقط در تلاشیم تا بفهمیم چگونه آنها را شکست دهیم.

دراگان اسکوچیچ در 8 سال اخیر به عنوان سرمربی تیم های مختلف باشگاهی و ملی در ایران حضور داشته است. او درباره شرایط زندگی در ایران گفت: ایران با آنچه مردم فکر می کنند متفاوت است. همه از سیاست حرف می زنند، اما من مهمان نوازی ایرانی را در هیچ جای دیگری ندیده ام.

همانطور که او ادعا می کند، تمرکز اسکوچیچ روی ورزش است، نه سیاست. با توجه به جام جهانی قطر، ایران امیدوار است با توجه به نزدیک بودن به کشور میزبان، عملکرد خوبی داشته باشد. او در پایان گفت: خیلی ها من را دست کم گرفتند و به من احترام نمی گذاشتند، اما من خیلی خوشحالم چون خودم را ثابت کردم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید