هیچ مانعی برای بازگشایی محور پادگان برای ارتش زنجان وجود ندارد/ جایگاه مهمات و میدان تیر ارتش به خارج از شهر زنجان منتقل می شود.


ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840956

فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش زنجان با بیان اینکه اسکلت پادگان و مقر نظامی ارتش زنجان در محل فعلی حفظ شده و امکان جابجایی وجود ندارد، گفت: آن را پیدا می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; جلال صالحی ظهر امروز در نشست خبری در استان زنجان با تبریک سالروز آزادسازی هرمشهر و عملیات بیت المقدس گفت:

وی افزود: توطئه های مختلفی علیه کشورمان توسط گروهی از اهالی ناآگاه و دشمنان بیرونی آگاه صورت گرفت که از آن جمله می توان به ایجاد غائله در کردستان، سیستان، بلوچستان و گرگان اشاره کرد که قصد داشتند ایران را به پنج کشور مختلف تقسیم کنند. آنها نتوانستند این کار را انجام دهند و توسط عراق و صدام رئیس جمهور ملعون به ایران حمله نظامی کردند. تهاجم سراسری زمینی، دریایی و هوایی آغاز شد و از همان آغاز تهاجم تعدادی از شهرها و مرزهای کشورمان در اشغال عراق بود.

فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش زنجان با اشاره به اینکه اولین شهری که توسط عراق تصرف و مورد حمله قرار گرفت، شهرهای مرزی کشور مانند هرمشهر، سوسنگرد بود، گفت: 575 روز است که هرمشهر در اشغال عراق و با رشادت های رزمندگان اسلام است. و ارتش بسیج قهرمانانه و رهبری مقام معظم رهبری و فرماندهی دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ این شهر در سوم خرداد 1361 پس از 575 روز در یک عملیات موفقیت آمیز که در طول جنگ های مختلف بی سابقه بود، از عراق آزاد شد.

وی گفت: زمانی که عراق به کشور ما حمله کرد، بیشتر ارتش در غرب، سیستان، بلوچستان و گلستان با جدایی طلبان می جنگید. لشکر 92 و تیپ 37 مستقل از شیراز بودند.

صالحی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای عراقی که پیش از نیروهای کشورمان بودند سه برابر کشور ما هستند، ادامه داد: دشمن 8 سال مقاومت کرد و پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه صدام در اولین روزهای حمله به کشورمان اعلام کرد که مذاکرات خود را تا سه روز دیگر در تهران ادامه خواهد داد، گفت: ما اجازه نداده ایم یک وجب از کشورمان به تصرف در بیاید. دشمن

فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش زنجان با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس افتخار تقدیم 50 هزار شهید را داشت، گفت: مردم آمده اند و 54 هزار کیلومتر مربع آزاد شده است. از جمله در شهرستان هرمشهر بیش از 10 هزار نیروی دشمن مجروح شدند، 2 لشکر عراقی به طور کامل منهدم شدند، 6 لشکر عراقی بین 20 تا 60 درصد آسیب دیدند. 60 فروند هواپیما منهدم شد، 2 فروند بالگرد، 418 دستگاه تانک و نفربر زرهی منهدم شد و 550 دستگاه تانک و ناو دشمن توسط نیروهای اسلام به غنیمت گرفته شد. اما 19414 نفر از نیروهای دشمن به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام کمترین خسارت و تلفات را در این عملیات داشته اند، افزود: به گفته بزرگان پیروزی در عملیات بیت المقدس یک معجزه است. با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس، نوعی عراق پای میز مذاکره آمد و چون کشورهای همراه عراق نمی خواستند مقصر اصلی شروع جنگ را شناسایی کنند، نوعی جنگ 8 سال به طول انجامید. .

صالحی گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران علاوه بر آمریکا و 120 کشور دیگر به طرق مختلف چه در فضای مجازی و چه در جنگ سخت و نرم علیه کشورمان توطئه کرده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش در اوج اقتدار نظامی قرار دارد، دشمنان نتوانسته اند پیروز شوند. دشمنان همیشه اعلام کرده‌اند که گزینه‌هایشان روی میز است، اما به دلیل اقتدار در ارتش جمهوری اسلامی، گزینه‌های دشمنان زیر میز بود و نتوانستند کاری از پیش ببرند و به کشور ما حمله کنند.

وی گفت: با توجه به شرح وظایفی که در قانون اساسی برای ارتش پیش بینی شده است، حفظ استقلال و تمامیت عرضی کشور وظیفه ماست. بحمدالله نیروی زمینی ارتش در شرق، غرب و جنوب حضور دارد.

فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش زنجان در ادامه در رابطه با قاچاق کالا از مرزها اظهار داشت: یگان های لشکر 16 زرهی قزوین مانند تیپ همدان در مرز صفر هستند و یگان های مرزی مجهز به دوربین های جدید هستند. و در حد صفر اجازه قاچاق را نخواهد داد و در صورت وجود قاچاق خارج از محدوده ای است که همکاران ارتش در آن هستند.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص بازگشایی محور پادگان گفت: از رسانه ها و صدا و سیما گلایه دارم چرا که همواره ارتش را متهم به بازگشایی نکردن محور پادگان می کنند بخشدار چرا که مقصر اصلی استان ها هستند. مقامات به همین دلیل در عدم اجرای این پروژه از سوی شهرداری، بخشداری، مسکن، راه و شهرسازی با تاخیر مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش قربانی ملت بود و مانع از بازگشایی محور پادگان نشد، گفت: توافقاتی وجود دارد که باید اجرایی شود تا در یک نمونه درب ورودی دور دیوار و دوربین روی آن ایجاد شود. دیوارها، با ایجاد این زیرساخت ها و دستیابی به این توافقات، می توان بدون مشکل چندانی به هدف دست یافت.

فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش زنجان در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه دیواری که در بخشی از شهر وجود داشته و در اذهان عمومی است که این دیوار توسط ارتش ساخته شده و اخیراً مونتاژ شده است، گفت: : «این دیوار در ارتش نبود، بلکه توسط کانون بازنشستگان ایجاد شد که با اخطار کانون بازنشستگان مواجه شد و در عرض دو هفته به طور کامل جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه حضور تیپ ارتش در شهر زنجان مایه دلگرمی مردم بوده و در 8 سال دفاع مقدس ارتش خوش درخشیده است، خاطرنشان کرد:

صالحی با بیان اینکه ازدحام در زنجان رفع شده است، گفت: برخی از مسئولان همیشه می گویند که تیپ باید به بیرون از پادگان و شهر زنجان برود اما باید گفت که ساخت پادگان در فضای اقتصادی کنونی مستلزم کارهای زیادی است. پول و عملی است امکان پذیر نیست و اگر کشور بخواهد چنین پادگانی را بازسازی کند باید یک سال در استان وقت بگذارد تا پادگانی بسازد.

وی با تاکید بر اینکه چهارچوب پادگان و ستاد نظامی زنجان در محل فعلی نگهداری می شود و امکان جابجایی وجود ندارد، گفت: در آینده پس از اختلاف بر سر زمین، زیرساخت، انبار مهمات و میدان تیر ارتش، زنجان به روستای اسفجین منتقل می شود. .

فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش زنجان با اشاره به اینکه در اطراف تیپ بزرگراه ایجاد شده و مانعی برای رفت و آمد مردم وجود ندارد، گفت: اگر مانعی وجود داشته باشد از پادگان نیست بلکه از طرف پادگان است. سایر ارگان ها و مقامات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید