هیچ مجوزی برای فروش کالا از تاناکورا در کرمانشاه وجود ندارد


ساعت: 21:50
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835973

حسین بیات گفت: بیش از یک سال است که مجوز فروشندگان کالای مستعمل قاچاق (تاناکورا) در کرمانشاه لغو شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین بیات در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: فروشندگان تاناکورا یا لباس های دست دوم قاچاقچی و عامل انتقال بیماری هستند و هم اکنون مجوز قانونی فعالیت ندارند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرمانشاه افزود: بیش از یک سال است که مجوز فروشگاه های فوق باطل شده و با وجود لغو مجوز، فروشندگان پوشاک و کفش انفرادی همچنان ادامه دارند. به صورت غیرقانونی فعالیت کند».

وی با اشاره به سوء استفاده از عنوان این کالاها برای فقرا گفت: این کالاهای دست دوم یا تاناکورا از مرزهای مختلف به صورت قاچاق و بدون فاکتور وارد استان می شود تا با قیمت های گزاف به نفع فقرا به فروش برسد. “

بیات گفت: هیات عالی نظارت سایت درگاه خدمات را بسته است و کد آیسیک برای پاسخگویی ندارند.

وی گفت: متأسفانه نظارتی بر فروشندگان تاناکورا از نظر قیمت، جنسیت و سلامت وجود ندارد و رها شده به کار خود ادامه می دهند در حالی که در سال های گذشته فعالیت آنها قانونی بود و از فروشندگان تاناکورا انگشت نگاری و آزمایش تریاک انجام می شد. این کار به گونه ای انجام شد که هر فروشنده باید از یک سری راه های قانونی عبور می کرد و هویت آن ها برای ما مشخص بود اما اکنون خبری از این روند نیست.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود 250 تا 300 نفر به عنوان فروشنده پوشاک تاناکورا در کرمانشاه فعال هستند که حوزه کاری آنها محدود به پوشاک نیست و در زمینه فروش کیف، کفش، عینک و … نیز فعالیت دارند.

بیات گفت: طبق تصمیمات اخیر باید این فروشگاه ها به فروشگاه های جدید تبدیل می شد و تسهیلاتی برای این منظور در نظر گرفته می شد که متاسفانه دولت از آنها حمایت نکرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرمانشاه گفت: البته نه تنها لایه های ضعیف پوشاک تاناکورا مشتری هستند، بلکه لباس های مارک دار 5 برابر لباس نو هستند و افراد پولدار مشتری هستند. لباس برای فروش

وی تاکید کرد: این پوشاک قاچاق بوده و از نظر بهداشتی مورد تایید نیست و از مسئولان مربوطه از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظار می رود با مساعدت قانون جلوی عرضه این کالاها را بگیرند. پیاده سازی ‘.

گفتنی است دستگاه های دیگری نیز باید در این مورد وارد شوند مانند مرکز بهداشتی که با سلامت این لباس ها مشکل دارد و یا سازمان صمت.

دیدگاهتان را بنویسید