هیچ موردی از اومیکرون در ایران مشاهده نشده است، کمبود دارو نداریم

ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792807

عین‌الهی، وزیر بهداشت، کمبود دارو نداریم و گفت: تاکنون موردی از میکرون در ایران مشاهده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، دکتر عین اللهی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه سفر به خاتم گفت: در حال حاضر 87 درصد جمعیت کشور در مقابل تاج واکسن واکسینه شده اند که در برخی استان ها واکسیناسیون انجام می شود. پوشش “بیش از 90٪.

وی افزود: همچنین 89 درصد جمعیت بالای 12 سال استان یزد نوبت اول و 76 درصد دوز دوم واکسن تاج دریافت کردند.

عین اللهی با اشاره به وضعیت اسفبار کرونا و شیوع آمیکرون در جهان ادامه داد: در کشور ما با وجود مشاهده برخی موارد مشکوک و آزمایشات، هنوز گزارش رسمی از مشاهده سویه جدید کرونا اعلام نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع سریع و مرگ و میر پایین این ویروس از ویژگی های این ویروس است و واکسیناسیون، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده راه های پیشگیری از واکسیناسیون و بهداشت است. روش‌ها کم هستند و احتمالاً میکرون‌ها و سایر ویروس‌ها را آلوده می‌کنند.

عین اللهی با اشاره به وضعیت دارو افزود: دولت بودجه کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و کارکنان وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی بر وضعیت دارو نظارت دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه دارو کمبودی نداریم و تلاش دوستان باعث رفع نواقص در برخی داروهای خاص می شود.

وی همچنین به وضعیت گردشگری سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: وضعیت پزشکی بسیار خوبی در کشور داریم و بسیاری از کشورها علاقه مند هستند بیماران خود را در کشورمان مداوا کنند که این ادای احترام به جمهوری اسلامی ایران است. موفق به آموزش متخصصان و پزشکان شده است.

عین اللهی توسعه گردشگری سلامت را یکی از اهداف بزرگ دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: استان یزد دارای تعداد بسیار عالی پزشک در کشور است و رتبه نخست نسبت پزشک به جمعیت در کشور را دارد که نشان از پتانسیل بالایی دارد. در هنگام پذیرش بیماران خانگی و نیز بیماران خارج از کشور.

وی با اشاره به وضعیت پزشکان در مناطق محروم گفت: وزارت بهداشت سهمیه ای دارد که وقتی فردی پذیرش می شود متعهد می شود در مناطق ضعیف کار کند اما پس از انجام تعهد نمی توان فرد را مجبور به خدمت کرد. در منطقه”.

عین اللهی گفت: بومی سازی یکی از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت در این زمینه است. اگر بتوانیم یک بومی را بپذیریم و تربیت کنیم، می تواند سر جای خودش بماند و سیاست محرومیت زدایی از طریق بومی سازی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پرورش ادامه دارد.» پزشکی در جریان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید