هیچ کس برای کاهش دستمزد کارگران تلاش نمی کند / حرکت گام به گام کارگری خوب نوشته شده است


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835888

استاندار زنجان گفت: هیچکس در دولت سیزدهم تقاضای افزایش 57.4 درصدی دستمزد کارگران برای کاهش مجدد آن را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امروز در مراسم تکریم و انتخاب عیدی منتخب شکرگزاری در استان زنجان با اشاره به سوره مبارکه عصر اظهار کرد: مفهوم «عمل صالح» در این سوره فقط به معنای نماز، روزه، صدقه و… نیست، هرچند که اینها عمل صالح است اما همه معانی عمل صالح نیست بلکه کار هم عمل صالح است.

وی گفت: برخی علاقه مند به کار در کارخانه ها و کارگاه ها نیستند، بلکه علاقه مند به فعالیت در پشت صحنه نظام دولتی هستند، بنابراین این نشان می دهد که اصل کار در همه نیست.

افشارچی وجود جوهره کار در همه را ارزشمند دانست و افزود: کار به خودی خود ارزشمند است زیرا کار در نظام کارگری سخت تر از پشت صحنه است، بنابراین کار ارزشمند است.

استاندار زنجان با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان باید مورد ارزیابی قرار گیرند، تصریح کرد: هر چه ارزیابی دقیق و جدی از کارگران و کارفرمایان انجام شود ارزش نیروی کار بالاتر می رود.

وی بیان کرد: جنبش کارگری پله به پله می تواند برجسته باشد و از مزایای آن بهره مند شود، زیرا آنها نیز در صدد تامین معیشت خانواده و سخت کردن آن و مشکلات معیشتی که در جامعه وجود دارد، هستند. اما همه اینها به نفع کارگران است.» نوشته خواهد شد.

افشارچی با اشاره به نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان سال هاست که بر تولید تاکید دارند زیرا تولید مفهومی است که ارزش افزوده ایجاد می کند و تولید ناخالص داخلی را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما ستون فقرات تولید هستند، خاطرنشان کرد: شعار سال توجه جدی به امور کارگری است.

افشارچی با تاکید بر عشق و همزیستی کارگر و کارفرما گفت: رابطه کارگر و کارفرما باید به گونه ای تعریف شود که ضمن اینکه به کارفرما سود منصفانه داده می شود، به فکر کارگر نیز باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در دولت سیزدهم دوباره هیچکس به دنبال افزایش 57.4 درصدی دستمزد کارگران نیست، خاطرنشان کرد: کاهش آنها ممکن است به دلیل افزایش دستمزدها دشوار باشد اما در نهایت به ارزش تولید منجر شود.

وی افزود: در سال گذشته دو مرحله افزایش حقوق در حوزه کارمندان وجود داشت که یکی از آن ها را حذف کردیم و حتی مورد اعتراض اساتید دانشگاه قرار گرفت، اما دولت در افزایش حقوق در حوزه کار جدیت داشت. عوامل تورم

استاندار زنجان در خصوص مشکل امنیت شغلی کارگران گفت: وظیفه اصلی ما این است که فضای کار و تولید را در استان به گونه ای فراهم کنیم که از نگرانی کارفرما کاسته و از این طریق امنیت شغلی ایجاد شود.

وی افزود: ضمن اینکه حمایت و کنترل هم داریم، در عین حال زیرساخت ها و امکانات تولیدی در استان حائز اهمیت است.

افشارچی گفت: قراردادهای کار موقت یک ماهه، سه ماهه و… انگیزه دهنده هستند زیرا: مشخص نیست که آیا کارگر ماه آینده در این گروه خواهد بود یا خیر. بنابراین او فقط به انجام کار و به پایان رساندن آن فکر می کند.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی کار، بهداشت محیط و آموزش های لازم کارگران نیز بسیار حائز اهمیت است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید برای جلوگیری از تکرار حوادث دلخراش کارگری تلاش جدی داشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه متأسفانه شرکت های پیمانکاری یکی از بزرگترین مشکلات کشور است، گفت: این پرونده باید به صورت ویژه پیگیری شود زیرا از شرکت پول می گیرند اما به کارگر توجهی نمی کنند.

وی گفت: صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر نیز قدرت تامین کارگران فصلی را دارد و شما می توانید کارگران فصلی را به این سمت هدایت کنید.

افشارچی گفت: برای آزادسازی قیمت گوشت مرغ برنامه ریزی شده و در ماه های آینده اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد که رقابت را افزایش داده و مشکلات را حل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید