واردات انبه؛ امکان جبران بدهی های ارزی پیله ها


ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842093

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مبین علی میر گفت: با توجه به امکان واردات انبه، پیله باید برای انجام تعهدات ارزی خود سریعا اقدام به واردات کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه واردات انبه از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود امسال 60 هزار تن انبه از طریق جاده های مرزی آغاز شود. بازارچه های مرزی وارد استان و کشور می شود.

وی واردات انبه را فرصتی برای جبران بدهی های ارزی پیله ها عنوان کرد و افزود: با توجه به امکان، واردات پیله به سرعت باید آغاز شود تا به تعهدات ارزی آنها عمل شود.

این مقام مسئول افزود: بر اساس مصوبه دولت پیله ها می توانند بدون تعهد ارزی تا سقف 100 هزار دلار کالا صادر کنند و از تمامی پیله گران استان دعوت می شود از این فرصت و امتیاز استفاده کنند.
وی تاکید کرد: پیله هایی که بیش از 100 هزار دلار صادرات دارند، بر اساس مصوبه هیئت دولت می توانند برنج، انبه، چای، کنجد و میوه های گرمسیری وارد کنند.

میر با اشاره به اینکه کاهش قیمت این محصولات یکی از اهداف واردات است، گفت: پیله ها می توانند کالا وارد کنند و از تخفیفات ویژه بهره مند شوند، سیستان و بلوچستان هیچ منعی برای واردات و واردات همه کالاها ندارد. عاری از بازارچه های مرزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید