واردات تمامی مدل های آیفون به کشور ممنوع شد


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840582

ثبت سفارش آیفون از امروز با محدودیت هایی همراه است، بنابراین آخرین تغییرات اعمال شده در سامانه معاملات کلی، عدم امکان ثبت سفارش واردات انواع گوشی از برند اپل را نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واردکنندگان گوشی های تلفن همراه اعلام کرده اند که از امروز محدودیت هایی برای سفارش آیفون دارند و از ثبت سفارش این گوشی کوتاهی کرده اند.

پیگیری خبرنگار ایرنا از تغییرات اخیر در سامانه کلی معاملات نیز تاییدی بر عدم امکان ثبت سفارش واردات انواع گوشی اپل است.

بر این اساس برند موبایل اپل از شب گذشته در گروه محصولات 27 قرار دارد و در حال حاضر امکان ثبت سفارش وجود ندارد.


واردات آیفون ممنوع شد/ واردات یک میلیارد دلاری گوشی اپل در سال گذشته

همانطور که در تصویر بالا مشخص است برند موبایل اپل در گروه محصولات 27 قرار دارد و امکان ثبت سفارش وجود ندارد.

لازم به ذکر است که وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا با تصویب نامه ای به رئیس جمهور، یک میلیارد دلار برای واردات اپل در سال گذشته اختصاص داده است.

با توجه به واردات یک میلیارد دلاری ارز این برند موبایل، به نظر می رسد با اعمال این ممنوعیت و تخصیص منابع ارزی رایگان به کالاهای اساسی مصرفی، شاهد تعادل در سایر بازارها باشیم.

به گزارش ایرنا، در هفته های اخیر موضوع ممنوعیت واردات گوشی های لوکس بالای 600 دلار از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح شد و جالب اینکه کمیسیون اصل 90 به دلیل نیاز مبرم به صرفه جویی ارزی در طول سال 90 این موضوع را مطرح کرد. بحران

براساس اعلام بانک مرکزی در فروردین ماه امسال 3 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، یک میلیارد دلار برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی و حدود 7 میلیارد دلار برای واردات سایر اقلام ارزی اختصاص یافته است. همچنین بانک مرکزی در فروردین ماه 7 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی هزینه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید