واردات خودروهایی که عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند/ برای تنظیم بازار حداقل به ۷۰۰ هزار خودرو نیاز داریم.


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838589

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: پیش بینی می شود خودروهای بین شش تا حداکثر 10 هزار دلار به کشور وارد شود تا عموم مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص رفع محدودیت واردات خودرو، اظهار داشت: با پیگیری کمیسیون صنعت و معدن و موافقت نمایندگان مجلس با اصلاح ماده 4 قانون ساماندهی بازار خودرو، شورا در صورت اقتضا، وی گفت در نهایت موافقت کرد مشروط بر اینکه دولت آئین نامه مربوطه را تدوین کند که هنوز توسط دولت انجام نشده است.

وی افزود: شورا حسب مورد به طور کلی با اصلاح ماده 4 قانون ساماندهی بازار خودرو موافقت می کند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: پیش بینی می شود خودروهای بین شش تا حداکثر 10 هزار دلار به کشور وارد شود تا عموم مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین باید اقدامات لازم برای اطمینان از خدمات پس از فروش این خودروها انجام شود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: واردات خودرو نباید انحصاری باشد، بلکه عموم مردم باید با اعلام ارزی که منبع آن مشخص و مورد تایید بانک مرکزی است، اقدام به واردات خودرو کنند.

وی افزود: در غیر این صورت اگر موضوع واردات خودرو به دست خودروسازان و قطعه سازان بیفتد، فاجعه فعلی خودرو دوباره گریبان مردم را خواهد گرفت.

نماینده مردم سنگر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در نظر داشت که عموم مردم می توانند با اعلام منبع ارز خودرو را وارد کنند تا ارز در بازار جمع نشود و وجود نداشته باشد. التهاب ارزی در این صورت می توان خودرو را وارد کرد تا بازار خودرو را تحت الشعاع قرار دهد و قیمت خودروهای خارجی و داخلی را کاهش دهد.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: اولین گام در قانون گذاری لغو انحصار واردات خودرو است، همچنین کمیسیون صنعت و معدن مجلس در تلاش است تا به موضوع کیفیت رسیدگی کند و البته آخرین گام نیز نظارت بر قیمت خودروها خواهد بود. ماشین های موجود در بازار

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال 1401 حداکثر 50 هزار خودرو پیش بینی شده است در حالی که برای تنظیم بازار حداقل به 700 هزار خودرو نیاز داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید