واردات خودرو سقف ندارد/ شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود


ساعت: 20:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839882

حسینی کیا گفت: بر اساس مصوبه شورا به دولت، میزان واردات خودرو سقف ندارد، البته در قانون بودجه سال 1401 سقف 50 هزار خودرو تعیین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یزدرسا گفت: خدمات فنی به صنایع مهندسی، پیشرانه و ارزآوری که ریشه آن مشخص است.

وی افزود: این مصوبه به نحو مقتضی به تصویب شورا رسیده و به دولت اجازه واردات داده شده است؛ البته دولت نیاز به تصویب ضوابط اجرایی آن دارد و در حال حاضر در مرحله تدوین آیین نامه هایی است که احتمالاً در سال جاری ابلاغ خواهد شد. روزهای بعد.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه جلساتی با معاون وزیر صمت داشتیم و مشکلات و دغدغه های خود را بیان کردیم، افزود: دلار موضوع بحث کارشناسی است که نهایی آن اعلام می شود.

حسینی کیا گفت: بر اساس آنچه شورا به طور مقتضی به دولت اختیار داده است، میزان واردات خودرو سقفی ندارد، البته در قانون بودجه 1401 سقف 50 هزار خودرو پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد عدم تعیین سقف واردات می تواند گام موثری برای شکستن انحصار باشد و می تواند رقابت بین خودروهای داخلی و خارجی ایجاد کند و البته قیمت ها را تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش دهد.

نایب رئیس هیئت مدیره گفت: طبیعی است که چندین ماه طول بکشد تا واردات انجام شود و خودرو از خارج به دست مصرف کننده داخلی برسد، اما قطعا این فضا تاثیر روانی بر بازار خودروی داخلی خواهد داشت و پیش بینی می شود قیمت ها کاهش یابد. شعبه مجلس.کمیسیون.بیایید باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید