واردات دام از بازارهای مرزی 222 درصد افزایش یافت / با حذف ارز ترجیحی در سیستان و بلوچستان 20 هزار شغل در صنعت دامپروری ایجاد شد.


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837262

رونق بازارچه های مرزی گامی در جهت تحقق شعار سال است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واردات دام از بازارچه های مرزی استان در سال جاری 222 درصد افزایش داشته است، گفت: حذف ارز ترجیحی باعث اشتغال 20 هزار نفر در صنعت دامپروری کشور می شود. استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین علی میر در گفت و گو با عصرهامون اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در بخش صادرات و واردات در بازارچه های مرز آبی و زمینی استان ها، آمادگی کافی برای تهیه نقشه واردات و عرضه گوشت مورد نیاز کشور در سال نیاز است. 1401 وجود دارد.

وی افزود: در زمینه واردات دام نیز با توجه به قراردادهای منعقد شده با شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 222 درصد افزایش را شاهد هستیم.

این مسئول افزود: این نرخ رشد علاوه بر تامین گوشت استان و کشور، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی در ادامه به موضوع لغو ارز ترجیحی 4200 اشاره کرد و گفت: این اتفاق منجر به بهار صنعت گوشت در استان می شود. زیرا در یک میدان سالم و رقابتی بدون رانت هیچکس توان رقابت با ما را نخواهد داشت.

میر تاکید کرد: آمادگی داریم گوشت را با دلار 29 هزار دلار فعلی به ازای هر کیلوگرم 150 هزار تن به تمام نقاط کشور تحویل دهیم، علاوه بر این که به محض کاهش قیمت دلار، قیمت گوشت نیز به مرور کاهش پیدا می کند. .

مدیر بازارهای فرامرزی گفت: برخی معتقدند با حذف ارز ترجیحی بحران ایجاد می شود. هرچند معتقدم این اقدام شایسته باعث ایجاد 20 هزار شغل در صنعت دامپروری استان و تضعیف بازار دلالی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید