واریز سهمیه بنزین تیر 1401

واریز سهمیه بنزین تیر 1401

روز جدید امشب سهمیه بنزین 60 لیتری ماهانه به کارت های هوشمند سوخت شخصی پرداخت می شود. همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی طبق جدول سهمیه بندی طرح مدیریت مصرف سوخت پرداخت می شود.

سهمیه بندی بنزین بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای تمامی خودروهای بنزینی از ساعت صفر روز جمعه 24 آبان ماه آغاز شد.

سقف سهمیه سوخت هوشمند برای دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت در ابتدا 6 ماه بود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام شده برای مقابله با شیوع آن، شرکت ملی نفت سقف را تغییر داد. تا 9 ماه بنابراین سهمیه ماهانه واریز خودروهای شخصی و موتورسیکلت در صورت عدم استفاده تا 9 ماه در کارت هوشمند سوخت قابل نگهداری است.

در دو سال گذشته به دلیل محدودیت های تاج، مصرف سوخت در کشور در ایام نوروز نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، اما با بهبود شیوع ویروس کرونا، میزان مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است.

مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیش از این از پیش بینی افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز به میانگین 105 میلیون لیتر در روز خبر داده بودند که با افزایش تردد برون شهری و برون شهری به دلیل کاهش کرون این میزان به 107 میلیون لیتر افزایش یافت. . مصرف بنزین در کشور نیز در 28 اسفند 1392 به رکورد 131 میلیون لیتر رسید.

مصرف بنزین در کشور در نوروز امسال نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است که یکی از مهم ترین دلایل افزایش چشمگیر مصرف، افزایش حجم سفر با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و محدودیت این بیماری است. در کشور. کشور

دیدگاهتان را بنویسید