واریز 13 میلیون تومان علی الحساب مستمری بگیران

واریز 13 میلیون تومان علی الحساب مستمری بگیران

وی در خصوص تعطیلات پایان سال کارگران بازنشسته گفت: در خصوص عیدی هنوز میزان و زمان پرداخت آن مشخص نشده است. مبلغ آن باید با تامین اعتبار در ماه های بعد مشخص و به حساب مستمری بگیران کارگری واریز شود.

موضوع بعدی تناسب باقی مانده از سال قبل است که عیوزی می گوید مرکز عالی در حال پیگیری است.

وی می گوید: جلسات متعددی با مدیران DOO برگزار شده و همچنان ادامه دارد. تلاش فعالان صنفی بازنشستگان این است که مابقی تناسب تا پایان سال اجرایی شود. مستمری بگیران انتظار دارند تا قبل از پایان سال جاری با تامین اعتبار مابقی مطالبات را به نسبت دریافت کنند.

در عین حال پیش بینی می شود حقوق بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا پرداخت شود چرا که آخرین اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که بر اساس مصوبات اصلاحی جدید، حقوق بازنشستگان 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش یافته است. بر اساس احکام صادره، مستمری بگیران تامین اجتماعی از بیستم تا سی و یکم شهریور ماه (به ترتیب حروف الفبا) با افزایش 38 درصدی به اضافه 550 هزار تومان حقوق و مزایای خود را دریافت خواهند کرد.

به تازگی جزئیاتی از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران برای سال آینده در رسانه ها منتشر شده است که جزئیات آن نشان می دهد حقوق بازنشستگان با افزایش دو میلیون تومانی به 9 میلیون و 241 هزار و 200 تومان می رسد.

این در حالی است که سال گذشته حقوق مستمری بگیران هفت میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده بود و در ابتدای امسال با اندکی افزایش به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسید.

با این حال، پیش‌بینی نهادهای پولی و مالی بین‌المللی حاکی از تداوم تورم بالا در اقتصاد ایران است. صندوق بین المللی پول نیز اعلام کرده است که اگر تحولاتی مانند لغو تحریم ها علیه ایران رخ ندهد، تورم بالای 50 درصد تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت. با وجود این تورم، کارشناسان اقتصادی و فعالان کارگری ابراز نگرانی کرده اند که افزایش دستمزد پاسخگوی نیاز بازنشستگان نباشد. این مشکل باعث شده بازنشستگان در سال جاری به مشاغل دوم یا سوم روی بیاورند و به تشدید پدیده زمان فروش دامن بزنند. برخی اقتصاددانان نیز تخمین می زنند که 30 درصد خانوارهای ایرانی به دلیل فقر درآمدی در فقر فرو رفته اند که منجر به فروپاشی خانوار نخواهد شد.

در خصوص حقوق بازنشستگان کشوری نیز اطلاعات دیگری منتشر شده که نشان می دهد ماهانه بیش از 17 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود. همانطور که مقامات صندوق ملی می گویند، 90 درصد یا بیشتر از این میزان حقوق توسط دولت تامین می شود. لذا معتقدند صندوق باید برنامه 5 ساله دقیق و کارشناسی شده در حوزه اقتصادی خود تدوین کند و سهم این بخش از منابع حقوق بازنشستگان را برای تامین نیازهای آتی بازنشستگان افزایش دهد.

رئیس جمهور 30 ​​آذر لایحه بودجه سال آینده را تقدیم شورای اسلامی کرد. پرداخت حداقل و حداکثر دستمزد یکی از موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده است.

دولت در لایحه بودجه سال آینده اجازه پرداخت حقوق به همه کارمندان و مستمری بگیران را در تمامی عناوین تا سقف 50 میلیون تومان داد.

در بند «د» تبصره 12 ماده 1 لایحه بودجه سال 1402 آمده است که سقف متوسط ​​سالانه خالص پرداختی ها از محل مزد و مزایا مستمر و نامنظم و سایر پرداخت ها از هر محل و تحت هر سرفصل در سال 1402 به موارد مختلف می رسد. گروه های شاغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیز نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی به عنوان مقامات کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی، قضات و مستمری بگیران تعهد گیرندگان و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی. اجساد در تمام مناطق کشور پانصد میلیون ریال است.

پرداخت مازاد بر این مبلغ تحت هر عنوان و از هر نوع اعتبار به مقامات دولتی و لشکری ​​اعم از کارمندان، معلمان، قضات و مستمری بگیران وزارتخانه ها و شرکت های دولتی و همچنین بنگاه ها و مؤسساتی که مدیران آنها به هر نحو تحت کنترل هستند. توسط دولت یا انتصاب نهادهای عمومی ممنوع است.

بر اساس این بند از لایحه بودجه حداکثر سقف دستمزد سالانه تا سقف 600 میلیون تومان مجاز است که هفت برابر حداقل دستمزد تعیین شده در همان لایحه سال های گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید