واشنگتن: ایرانیانی که کارت پایان خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند هنوز اجازه ورود به ایالات متحده را ندارند.

واشنگتن: ایرانیانی که کارت پایان خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند هنوز اجازه ورود به ایالات متحده را ندارند.

روز جدید : پس از بررسی تمامی سوابق امنیتی مربوط به این افراد و انجام مصاحبه، در صورتی که مشخص شود در گذشته حمایت مادی یا قصد کمک به یک “سازمان تروریستی خارجی” نداشته اند، ممکن است از دریافت ویزای آمریکا و خدمات مهاجرتی منع شوند. نبودن

سخنگوی دولت آمریکا به بی‌بی‌سی گفت: ایده ایجاد شده در ساعات گذشته برای لغو ممنوعیت روادید برای ایرانی‌هایی که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده‌اند، اشتباه است.

این منبع گفت که این دستور که اخیراً توسط سه وزارتخانه دولتی جو بایدن صادر شده است، عمدتاً برای شهروندان افغانستانی که منتظر ویزای ویژه مهاجرت هستند، نوشته شده است.

دستورالعمل های دولت برای اعمال قوانین و مقررات مهاجرتی ایالات متحده در روزنامه رسمی ایالات متحده منتشر شده است که تصمیمات دولت را منتشر می کند.
واشنگتن: ایرانیانی که کارت پایان خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند هنوز اجازه ورود به ایالات متحده را ندارند.

پیش از این، دولت ایالات متحده دستورالعمل هایی را برای تسهیل صدور ویزا برای افرادی که “خطری برای امنیت ملی و امنیت شهروندان آمریکایی نیستند” صادر کرده بود.

این دستورالعمل ها مربوط به اعمال قوانین و مقررات مهاجرت است و در روزنامه رسمی منتشر شده است که تصمیمات دولت ایالات متحده را منتشر می کند. بخشنامه جدید حاصل رایزنی با دادستان کل کشور، وزیر کشور و وزیر امور خارجه است.

طبق قوانین ایالات متحده، افراد وابسته به سازمان هایی که به عنوان گروه های تروریستی خارجی شناخته می شوند، از ورود به ایالات متحده و دریافت مزایای مهاجرت منع شده اند، اما دستورالعمل جدید دولت ایالات متحده استثناهایی را در نظر گرفته است.

بر اساس متن منتشر شده از سوی دولت آمریکا، افراد می توانند از امتیازات مندرج در این بخشنامه برخوردار شوند که «امنیت عمومی شهروندان و امنیت ملی ایالات متحده را به خطر نمی اندازد».

در تصمیم دولت ایالات متحده، بدون مشخص کردن شخص حقوقی، فهرستی از افرادی ذکر شده است که به عنوان مثال، در نهادهایی خدمت کرده اند که اکنون در لیست سازمان های تروریستی خارجی قرار دارند و از نظر قانونی از دریافت ویزا منع شده اند، اما اکنون برای دریافت ویزا اقدام می کنند. یا خدمات مهاجرتی ایالات متحده هستند و ممکن است تحت شرایط خاصی بتوانند وارد این کشور شوند.

پیش نیازهای اخذ ویزای آمریکا و خدمات مهاجرتی

بر این اساس، پس از بررسی تمامی سوابق امنیتی مربوط به این افراد و انجام مصاحبه، چنانچه مشخص شود در گذشته حمایت مادی یا قصد حمایت از «سازمان تروریستی خارجی» نداشته و عملیات تروریستی علیه آمریکا و آمریکا انجام داده‌اند. آنها را نمی توان از دریافت ویزا و خدمات مهاجرتی ایالات متحده منع کرد.

اگر آن شخص در تهیه اسلحه، مهمات، مواد منفجره یا اجزاء یا در حمل و نقل و مخفی کردن چنین اقلامی دست داشته باشد، از دریافت ویزای ایالات متحده و امتیازات مهاجرتی محروم خواهد شد.

این تصمیم حدود دو هفته پیش گرفته شد، اما اخیراً در روزنامه رسمی ایالات متحده منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید