واقعیت ماجرای تلخ فردوس چه بود؟/ محکومیت معلم 55 ساله فردوسی به جرم کودک آزاری


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884426

خردادماه امسال در شهرستان فردوس معلمی در پارکینگ منزل خود کلاس تقویتی برگزار کرد که متأسفانه به بهانه برگزاری کلاس اقدام به کودک آزاری فجیع با تعدادی از دانش آموزان خود کرد. و اکنون پس از محاکمه محکوم شده و در زندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، خرداد ماه سال جاری در شهرستان فردوس معلمی در پارکینگ منزل خود کلاس تقویتی برگزار کرد و متأسفانه به بهانه برگزاری کلاس اقدام به کودک آزاری فجیع با تعدادی از دانش آموزان خود کرد. .

بعدها که ماجرا برای خانواده ها روشن شد، هفت خانواده از او شکایت کردند که در ۶ مورد کودک آزاری ثابت شد. در یک مورد، به نظر می رسد که آزار جنسی از کودک شدیدتر از موارد دیگر بوده است، اما هیچ یک از شکایت ها و معاینات پزشکی قانونی موضوع تجاوز جنسی را مطرح نکرده است.

در نهایت پس از محاکمه، متهم به این دلیل به پنج سال حبس تعزیری و دو سال عدم سکونت در شهرستان فردوس محکوم شد که حداکثر مجازات تعیین شده در قانون برای جرم ارتکابی علیه محکومان این پرونده است. مورد.

البته در ادامه مراحل دادرسی با اعتراض یکی از شاکیان پرونده به شعبه تجدیدنظر استان ارسال شد و رسیدگی همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است که با توجه به کوچک بودن شهرک و احتمال شرمساری خانواده شاکیان، خود خانواده ها اصرار داشتند که این موضوع از رسانه ها دور بماند و در حالی که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حال پیگیری هستند. حقوق شاکیان و تعیین مجازات مجرم، متاسفانه جریان سیاسی و فکری خاصی با محوریت یک روزنامه نگار سعی در رسانه ای شدن ماجرا داشتند و با روایت های نادرست ماجرا، علاوه بر هتک حیثیت، منجر به تخریب حیثیت شد. خانواده‌های شاکیان و قربانیان و افزایش فشار روحی و اجتماعی بر دخترانی که قربانی این پرونده شده‌اند و به خانواده آنها تبدیل شده‌اند.


حکم معلم 55 ساله فردوس

خجت الاسلام علی محدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: خرداد سال گذشته پس از اعلام شکایت خانواده 7 دانش آموز دختر مبنی بر اینکه فرزندشان مورد آزار و اذیت و بهره کشی جنسی معلم قرار گرفته است، بلافاصله پرونده ای تشکیل شد. به موجب قانون در شعبه 101 قانون جزا 2 مورد بررسی قرار گرفت.

قاضی علی محدی راد افزود: پس از بررسی های اولیه پلیس و دادسرا مشخص شد متهم 55 ساله فاقد سابقه کیفری از طریق تلفن همراه و برخی رفتارهای غیراخلاقی به دختران جوان فیلم های مبتذل نشان می دهد. او کودکان خردسال را مورد آزار و اذیت و استثمار جنسی قرار می داد.

این مقام عالی قضایی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده مذکور از جهات مختلف مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت با استناد به استنادات قانونی و علیرغم انکار متهم در برخی از پرونده ها به دادگاه کیفری 2 رسیدگی شد. وی به اتهام ارائه مطالب ناپسند به کودکان و نوجوانان به 3 ماه حبس، به اتهام آزار و اذیت به 2 سال حبس و به دلیل بهره کشی جنسی از کودکان به 5 سال حبس محکوم شد.

قاضی محدی راد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دادگاه متهم را به عنوان مجازات تکمیلی به ۲ سال محرومیت از اقامت در فردوس محکوم کرده است. این مقام ارشد قضایی در خراسان جنوبی افزود: همزمان و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادره از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده و تحقیقات و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد و تمامی پرونده ها ادامه دارد. زوایای و ابعاد این حادثه ناگوار باید توسط دستگاه قضایی بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی محدی راد تاکید کرد: این متهم 29 سال سابقه کار در آموزش و پرورش داشت اما برگزاری کلاس های تقویتی خود در پارکینگ منزل مسکونی ربطی به تحصیلات ندارد. با این حال، دستگاه قضایی با این گونه جرایم به شدت برخورد می کند.

وی همچنین به خانواده ها توصیه کرد: حتماً برای فعالیت های فردی و تاییدی به مکان های تایید شده و تایید شده مراجعه کنید و مهمتر از همه در مورد مکان یا مربی تحقیق کنید تا خدای ناکرده چنین اتفاقی برای دیگران نیفتد. قاضی محدی راد با تاکید بر اینکه تنها 7 نفر از خانواده ها شکایت کردند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با جدیت پیگیر این پرونده خواهد بود و اجازه تضییع حقی را نخواهد داد.


انجام آموزش از طریق مراجع ذیربط و دستگاه قضایی

سید علیرضا موسوی نژاد در گفت وگویی پس از انتشار خبر آزار جنسی دانش آموزان توسط معلم 55 ساله فردوس اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال فردی با هویت (MD) دارای 28 سال سابقه کار و دارای سابقه کار است. در پارکینگ منزل مسکونی خود خارج از ساعت مدرسه با توافق هفت نفر از اولیای دانش آموزان ابتدایی درس مستقلی برای آنها تشکیل داد.

وی گفت: متأسفانه فرد مذکور در حین تحصیل دانش آموزان را مورد آزار لفظی و بدنی قرار داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری چنین کلاس هایی مورد تایید آموزش و پرورش نیست و بارها توصیه شده است که این گونه کلاس ها برگزار نشود.

وی افزود: در عین حال به محض اطلاع آموزش و پرورش، پیگیری مستمر از طریق مراجع ذیربط و دستگاه قضایی آغاز شد که منجر به دستگیری متهم و تشکیل پرونده به طور همزمان در مراجع قضایی شد. سامانه و کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداری نظام قضایی آموزش و پرورش .

موسوی نژاد گفت: دادگاه و کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداری در مرحله اول محکومیت کرده و در صورت تایید رای نهایی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید