والیبال جام کنفدراسیون آسیا شکست تیم جوانان ایران مقابل چین


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889351

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با شکست مقابل چین در رقابت‌های جام کنفدراسیون مردان، تلاش دیگری را به رکورد خود اضافه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله دوم مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا از روز پنجشنبه 30 مرداد ماه آغاز شد و دومین روز این مسابقات امروز جمعه 31 مردادماه با دیدار تیم های ایران و چین در ساعت 14 پیگیری شد. ناخون پاتوم، تایلند

تیم ملی چین یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از مسابقات است که با ترکیب اصلی بزرگسالان خود با امتیاز 3 بر 1 و امتیاز (25:19، 25:22، 21:25 و 25:16 تیم ملی جوانان ایران

تیم ایران بازی را با ترکیب عرشیا به نژاد، امیرمحمد گلزاده، یونس جوان، پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد.

جوانان ایران در ست اول و در ابتدای دیدار مقابل تیم قدرتمند چین بازی خوبی از خود نشان ندادند اما با گذشت زمان با تمرکز بالا و انسجام بیشتر فاصله امتیازی با این تیم را کم کردند. نقطه ای که فاصله از 20 امتیاز تنها دو امتیاز بود. اما پس از آن، تیم چین همچنان در حال شمارش بود

ستاره او ژانگ و سرویس های خوبش توانست ست اول را با نتیجه 25 بر 19 به پایان برساند.

بازیکنان جوان ایران در ست دوم با اعتماد به نفس بیشتری مسابقه را آغاز کردند و تا اواسط این ست به مصاف چین رفتند. جوانان ایران با وجود اختلاف سنی با تیم بزرگسالان چین با سرویس های خوب و بدلکاری های سریع ابتکار عمل را از چینی های قوی گرفتند و سرمربی چینی را مجبور به استراحت فنی و تعویض کردند. در ادامه بازی خوب جوانان ایران ادامه یافت و مومنی مقدم نیز با تعویض بازیکنانش از مدافعان بلند قامت خود در محوطه دفاعی دروازه استفاده کرد. اما با خطاهای سرویس بازیکنان ایران و بازی کم خطای چینی ها، در این ست تیم حریف در یک بازی نزدیک ۲۵ بر ۲۲ جوانان ایران را شکست داد.

در ست سوم نیز بازی خوب ایران مانند ست های اول و دوم ادامه یافت و سرمربی تیم جوانان با انجام تعویض های به موقع، بازی را کنترل کرد و در ست سوم برنده چین شد. جوانان ایرانی با انسجام بیشتر و بدون استرس در مقابل تماشاگران ورزشگاه ناخون پاتوم ژیمناستیک بازی فوق العاده ای انجام دادند و با 22 امتیاز سه امتیاز از چینی ها پیشی گرفتند. عملکرد درخشان جوانان ایران در این ست که با درخشش عرشیا به نژاد و امیرمحمد گلزاده همراه بود، چینی ها را در بهت فرو برد تا اینکه اسکوربورد امتیاز 25 بر 21 را به سود جوانان غیور ایرانی نشان داد.

ست چهارم با عملکرد خوب تیم ملی نوجوانان ایران دنبال شد اما چینی ها با تکیه بر بازی خوب ژانگ و همچنین خط دفاعی زنان خود دای دیونگ و استفاده از تجربه سال ها بازی در سطح اول قاره آسیا. و همچنین اشتباهات فردی بازیکنان جوان ایرانی. ، این ست را با نتیجه 25 بر 16 به سود خود به پایان رساند و جوانان ایران ضمن برتری 3 بر یک به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شدند.

این دیدار را جاتوپور کا از تایلند به عنوان داور اول و مینگ کای از چین تایپه به عنوان داور دوم قضاوت کردند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال هاوانا ایران که برای آمادگی بهتر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در این مسابقات حضور یافته بود در گروه F سوم شد و در ادامه این مسابقات برای کسب مقام پنجم به هشتم باید به مصاف حریفان خود برود. .

دیدگاهتان را بنویسید