والیبال قهرمانی جوانان آسیا پسران ایران با پیشی گرفتن از عربستان/گلزاده، بهترین گلزن در زمین به نیمه نهایی راه یافتند.


ساعت: 18:13
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892770

تیم والیبال جوانان ایران با غلبه بر عربستان به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا راه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم والیبال جوانان ایران از ساعت 15:30 امروز (جمعه چهارم شهریور) به مصاف تیم عربستان سعودی رفت و با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داد.

ترکیب اصلی تیم ایران در این دیدار عرشیا به نژاد، امیرمحمد گلزاده، پوریا خانزاده، پوریا حسین پور، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان بودند.

تیم ایران از ست اول بازی را محکم آغاز کرد و با سرویس های خوب گل زاده و همچنین دفاع از تور موفق شد 7 بر 3 از حریف خود پیش بیفتد.

اختلاف 4 امتیازی تیم ایران و عربستان به 10 امتیاز ادامه یافت. اما 2 سیو خالص بازیکنان عربستان بازی را 11-9 کرد.

در ادامه تیم ایران با درخشش خانزاده و حسین پور در فاصله 5 امتیازی از عربستان سعودی قرار گرفت و نتیجه بازی 17 بر 12 به سود تیم ایران شد.

عربستان بار دیگر موفق شد اختلاف امتیاز خود با ایران را کم کند و با نتیجه 18 بر 16 به سود ایران، مومنی مقدم درخواست وقت استراحت کرد.

بازیکنان ایران نگذاشتند اختلاف امتیاز از تیم عربستان بیشتر شود و در نهایت توانستند ست اول را با نتیجه 25 بر 20 به سود خود به پایان برسانند.

مومنی مقدم که پیروزی ایران در ست دوم را قطعی می دانست، اجازه داد تا بازیکنان تعویضی از امتیاز 20 بازی کنند.

عربستان اولین امتیاز ست سوم را به دست آورد اما در ادامه تیم ایران نتیجه را 5 بر 2 به سود خود کرد. برتری ایران در ست سوم بیشتر شد و به 4 امتیاز رسید. تیم ملی کشورمان در پایان با نتیجه 25 بر 21 حریف خود را شکست داد و با پیروزی 3 ست در این بازی به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا راه یافت.

گلزاده بهترین گلزن این دیدار شد

امیرمحمد گلزاده بهترین گلزن دیدار ایران و عربستان در این رقابت هاسترامسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا بود. در این دیدار امیرمحمد گلزاده با 16 امتیاز آقای گل شد.

تیم والیبال نوجوانان ایران در دور قبلی این رقابت ها که در سال 2018 در منامه برگزار شد به مقام قهرمانی دست یافت و امسال نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در منامه حاضر شد. در سال 2020 مسابقات والیبال قهرمانی زیر 20 سال مردان آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

دیدگاهتان را بنویسید