وام اربعین چگونه به دست زائران می رسد؟


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895544

نمازگزاران اربعین می توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به دریافت وام اربعین اقدام کنند. بر این اساس و به گفته وزیر اقتصاد این وجه دو تا سه روز پس از خروج از مرز به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیروز سید احسن خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد زائرانی که سرپرست خانوار هستند و پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) یارانه دریافت می کنند، در صورت خروج از مرزهای زمینی، میزان این تسهیلات می باشد. اتوماتیک بوده و بدون مراجعه به بانک ها به حساب یارانه آنها واریز و به صورت اقساط سالانه از یارانه آنها کسر می شود. زائرانی که سرپرست خانوار نیستند با موافقت سرپرست خانوار می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بر این اساس مبلغ این تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، برای سرپرست خانوار چهار میلیون تومان و دو نفر یا چند نفر از اعضای خانوار تحت پوشش آن پنج میلیون تومان است.

افرادی که در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده اند با وارد کردن کد ملی و شماره شناسه سرپرست گروه از قسمت پیگیری و ویرایش ثبت نام خود را تایید و حق بیمه را پرداخت کنند. داشتن گذرنامه و داشتن حداقل دو نوبت واکسن و دوز یادآور برای افرادی که شش ماه از آخرین تزریق آنها گذشته است و همچنین همراه داشتن کارت دیجیتال واکسن برای عبور از مرز از شرایط ثبت نام می باشد.

همچنین فقط تا دو روز قبل از تاریخ حرکت امکان برداشت از تشرف وجود دارد و هزینه انصراف تنها پس از دریافت شماره شبا به حساب برداشت کننده واریز می شود. در پایان ثبت نام نهایی، متقاضیان باید کارت شناسایی و رسید ثبت نام صادر شده توسط سامانه را دریافت کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند که برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه به بانک ها ندارند و در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح، این تسهیلات به صورت خودکار در اختیار زائران قرار می گیرد و به حساب یارانه آنها واریز می شود. بنابراین افراد ابتدا باید به سامانه سماح به نشانی WWW.SAMAH.HAJ.IR مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید