وام قابل توجهی برای تقویت زیرساخت های فناورانه یزد اعطا کردیم


ساعت: 20:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890446

ستاری گفت: در حوزه های زیربنایی استان یزد هزینه خواهیم کرد اما انتظار داریم بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از نقاط ضعف استان یزد عدم مشارکت صنایع بزرگ در استان با دانش بنیان است. اکوسیستم اقتصاد

وی ادامه داد: البته فکر می کنم این اتفاق در استان یزد نیز با حضور استاندار که خود با مفاهیم اقتصاد دانش بنیان آشنایی کامل دارد، رخ دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: نیاز داریم که هسته اصلی اقتصاد استان یزد در اقتصاد دانش بنیان مانند اقتصاد معدن و نساجی قرار گیرد.

ستاری تصریح کرد: ظرفیت صنایع خلاق در استان یزد بسیار بالاست و باید چندین خانه خلاق در استان برای استقبال از شرکت های خلاق در حوزه های مختلف داشته باشیم.

وی بیان کرد: تفاهمات زیادی در خصوص توسعه زیرساخت ها داشته ایم که انشالله جزئیات آنها را در تهران نهایی خواهیم کرد اما با حمایت وزارت علوم قطعا مبلغ قابل توجهی را برای زیرساخت های فناورانه استان اختصاص خواهیم داد. از جمله در پارک علم و فناوری و دانشگاه های یزد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حوزه های زیربنایی استان یزد سرمایه گذاری خواهیم کرد اما انتظار داریم بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشد.

ستاری تاکید کرد: این آمادگی را داریم که در قالب جهش تولید دانش بنیان، تمام اختیاراتی که در قانون در زمینه های مختلف دیده می شود را در اختیار صنایع بزرگ استان قرار دهیم تا تشویق به ورود به این عرصه شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید