وام 13 میلیارد ریالی برای احیای فوری آثار تاریخی تربت حیدریه و زاوه

ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794696

محمدی گفت: با پیگیری و مساعدت نماینده مجلس شورای اسلامی 13 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی برای مرمت بناهای تاریخی شهرستان های تربت حیدریه و زاوه با اولویت تا نیمه نیمه اعطا می شود. پروژه های تمام شده و آثار تاریخی واقع در روستاها .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; علی محمدی رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه بازدید نماینده مجلس از بناهای تاریخی این شهرستان اظهار داشت: با پیگیری و مساعدت نماینده مجلس شورای اسلامی 13 میلیارد وام مرمتی برای این شهرستان در نظر گرفته شد. احیای آثار تاریخی حیدریه و زاوه محصولات نیمه تمام و آثار تاریخی واقع در روستاها توزیع می شود.

وی تصریح کرد: این آثار تاریخی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند در مناطق کدکن، صخره، بیگ، تربت حیدریه و زاوه قرار دارند و برای تسریع در مرمت و احیای این آثار با مشارکت دهیاران و شوروی. و بخش خصوصی انجام خواهد شد.

محمدی گفت: مرمت و ساماندهی این آثار که بالغ بر 9 اثر تاریخی است از محل مرمت اضطراری بناهای تاریخی و پس از بازدید نماینده محترم روستاها انجام می شود.

رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه گفت: یازده مجوز از ابتدای سال جاری صادر شده که شامل موافقت اولیه، موافقت اصولی و مجوز بهره برداری از اماکن گردشگری تربت حیدریه است.

وی افزود: این امکانات شامل دو مجتمع گردشگری، یک هتل، هفت کلبه بوم گردی و یک مهمانپذیر است.

محمدی گفت: این مجتمع ها عمدتاً در روستاها و مناطق گردشگری از جمله سد نصر، رودمجان، کدکن، رباط سنگ، رزگ، کلاه ناو و شهر تربت حیدریه مستقر هستند.

وی ادامه داد: این امکانات گردشگری برای حدود 60 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید