واکسیناسیون تاج; عامل بلامنازع در کاهش بستری شدن و مرگ و میر / بیش از 851 هزار نفر واکسینه شدند


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818462

محمود فاطمی گفت: افزایش نرخ واکسیناسیون و ایمنی جمعی ناشی از بیماری عروق کرونر از دلایل کاهش مرگ و میر، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود فاطمی; رئیس مرکز بهداشت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفت: برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر علاوه بر تزریق سه دوز واکسن باید اقدامات جدی بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی را انجام دهیم.

وی افزود: با گذشت ماه ها از شروع واکسیناسیون عمومی عروق کرونر در کشور، امروز شاهد بهبود نسبی وضعیت این بیماری هستید.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: بدون شک اتمام جلسات واکسیناسیون عامل اصلی گذر از اوج با بستری و فوت کمتر به ویژه در سه ماه اخیر نسبت به اوج زودرس بیماری است.

وی ادامه داد: از آغاز واکسیناسیون در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت زاهدان تاکنون 851 هزار و 77 تزریق انجام شده که از این تعداد 438 هزار و 635 تزریق مربوط به دوز دوم و سوم است.

فاطمی گفت: با احتساب تعداد کل واکسن های تزریق شده به گروه هدف زیر 18 سال، تاکنون 133 هزار و 988 واکسن به این گروه سنی تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان خواسته شده است تا با در نظر گرفتن تأثیر تزریق به موقع واکسن در اسرع وقت، با پایان دادن به جلسات واکسیناسیون کووید 19، خود و اطرافیان خود را از عواقب اپیدمی های بعدی این بیماری در امان نگه دارند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان با اشاره به اینکه علاوه بر واکسیناسیون رعایت اصول بهداشتی ضروری است، تاکید کرد: علاوه بر واکسیناسیون باید اقدامات بهداشتی لازم از جمله استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، تور را انجام دهیم. سفر و مسافرت پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب و تصور اینکه عفونت و مرگ تنها با واکسیناسیون قابل پیشگیری است، ایده ای تقریبی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید