واکسیناسیون تاج هیچ ارتباطی با اهدای خون ندارد / 17 درصد افزایش اهدای خون در قزوین

وی افزود: همچنین به برکت مردم نوع دوست استان توانستیم بر اساس تعهد خود در دوره ای که نیاز به واحدهای خونی بود ، نیاز مراکز درمانی استان و استانهای همجوار را برطرف کنیم.

مدیرکل انتقال خون قزوین در مورد واکسیناسیون تاج و اهدای خون گفت: واکسیناسیون با اهدای خون منافاتی ندارد و افرادی که واکسن برکت و سینوفرم دریافت کرده اند ، از اهدای خون در همان روز واکسیناسیون منع نمی شوند.

مردم نگران مراجعه به مراکز انتقال خون نباشند

مدرسی گفت: افرادی که بعد از دریافت واکسن علائم دارند ، با از بین بردن این علائم می توانند در صورت عدم بروز علائم در همان روز برای اهداء خون یا اهدای خون به پایگاه ها مراجعه کنند.

وی گفت: افرادی که واکسن Sputnik و Astranzka را دریافت کرده اند می توانند دو هفته پس از دریافت واکسن خون اهدا کنند.

این مقام مسئول گفت: مردم نباید از مراجعه به مراکز انتقال خون بترسند ، زیرا رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از اولویت های این پایگاه ها است و ما از افراد نوع دوست می خواهیم همیشه در اهدای خون با حضور قوی در پایگاه ها شرکت کنند.

نیاز به خون یک نیاز دائمی است

مدرسی گفت: به عنوان مثال ، پلاکت های خون بعد از سه تا پنج روز تمام می شوند و باید توجه داشت که اهدای خون باید مستمر و روزانه باشد زیرا ما نمی توانیم. ذخیره خون طولانی مدت را فراهم کنید.

وی گفت: داوطلبانی که برای اهدای خون به پایگاه ها مراجعه می کنند قبل از اهدای خون مصاحبه می شوند تا از سلامت اهدا کننده اطمینان حاصل شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در هر شرایطی حتی در شرایط کمبود خون و ذخایر خون ، از استانداردهای سازمان غافل نمی شویم و اطمینان از خون کافی و سالم یکی از ماموریت های سازمان است.

مدرسی گفت: 30 درصد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون از اهدای خون معاف هستند اما اینطور نیست.

افزایش اهدای خون از ابتدای امسال در قزوین

وی اذعان داشت: آزمایش های مختلفی بر روی داوطلبان اهدای خون انجام می شود و این آزمایشات برای اهداکنندگان مستمر ادامه می یابد زیرا این افراد دارای سالم ترین خون مراقبت از خود هستند و دارایی طلایی انتقال خون هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: “اگرچه تاج تعداد بازدید از مراکز انتقال خون در کشور را کاهش داده است ، که در استان قزوین نیز نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است ، اما به لطف افرادی که از ابتدای سال جاری اهدای خون را در استان افزایش داده ایم. امسال. “

وی در پایان با اشاره به حداقل و حداکثر سن اهدای خون گفت: سن اهدای خون از 18 تا 65 سال برای همه اهداکنندگان است اما اهداکنندگان منظم تا 70 سال نیز می توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید