واکسیناسیون جزء جدایی ناپذیر بیماری های ویروسی است / واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی منطقی ترین راه مقابله با بیماری های عروق کرونر قلب است.

ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785248

دکتر صداقت گفت: واکسیناسیون جزء لاینفک بیماری های ویروسی است و استفاده از واکسن ها در کنار پروتکل های بهداشتی منطقی ترین راه برای مقابله با شیوع بیماری های عروق کرونر در شرایط فعلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، با بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، کرسی آزاد اندیشی «واکسن تاج، اثربخشی و عوارض جانبی» شب گذشته با حضور حامیان و منتقدان در ابن سینای مشهد برگزار شد.

در این برنامه دکتر علیرضا صداقت، متخصص مراقبت های ویژه و رئیس بخش درمان فشرده تاجی از بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حمایت از واکسن گفت: در مورد واکسن نمی توان بحث عوارض و اثربخشی آن را جدا کرد.

وی افزود: عوارض جزء لاینفک درمان دارویی در طب سنتی و شیمیایی است و واکسن عروق کرونر نیز مانند سایر واکسن ها باید برای عوارض آن تجویز شود.

دکتر صداقت گفت: اولین قدم برای اطمینان بخشی به جامعه، کاهش واکسن ضد التهاب است. از سوی دیگر، اگر فردی بر اثر بیماری عروق کرونر قلب جان خود را از دست بدهد، کمیسیون حقیقت یاب باید بررسی کند تا ایمنی او مشخص شود.

این فوق تخصص مراقبت های ویژه با بیان اینکه باید مطالعات کیفی در مورد عوارض این واکسن انجام شود، گفت: تاکنون بیش از 100 میلیون دوز از این واکسن تزریق شده است و گزارش ها حاکی از موثر بودن این واکسن است.

کارگردان درمان فشرده تاج بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: واکسیناسیون جزء لاینفک بیماری های ویروسی است و نباید فراموش کرد که قبلاً دچار حادثه انسانی شده ایم، بنابراین استفاده اجباری نیست، بلکه استفاده فوری و اجباری در بیماری است. واکسن. .

دکتر صداگات می گوید: «واکسن در واقع فرمان سوزاندن سلول های بدن است و سلول ها با تزریق واکسن با شدت بیشتری به ویروس پاسخ می دهند.

وی افزود: ممکن است نسبت به نحوه تزریق واکسن انتقاد داشته باشیم، اما واکسن نباید ابزاری برای شعله ور کردن جامعه باشد. همانطور که نمودارها و داده های علمی نشان می دهند، واکسیناسیون باعث کاهش بستری شدن در بیمارستان و همچنین مرگ و میر شده است.

این متخصص مراقبت‌های ویژه گفت: اگر رهبری عالی کشور مطابق با الزامات سیاسی عمل کند، باید هر کاری که ممکن است در صف انجام دهیم. داده های نهایی نشان دهنده قدرت مهاری واکسن است.

دکتر صداقت گفت: ما هیچ مخالفتی با طب سنتی نداریم و در تحقیقاتی که انجام داده ایم، طب سنتی نیز لحاظ شده است. طب سنتی باید با طب مدرن بیاید تا پیشرفت کند.

وی گفت: نصف لیوان پر اثر واکسن را نشان می دهد و نیمه خالی آن عوارض و عفونت را نشان می دهد. علاوه بر واکسیناسیون، کمیسیونی را برای برنامه ریزی دغدغه ها و استرس های مردم تشکیل داده ایم.

این فوق تخصص مراقبت های ویژه گفت: همه ما نگران کاهش شیوع این ویروس هستیم، بنابراین مدیریت ضعیف نباید باعث شود در مورد این بیماری کم کاری کنیم.

دکتر صداقت فرمودند: تاجی هست و در آن شک نکنیم; استفاده از واکسیناسیون علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، منطقی‌ترین راه برای مقابله با اپیدمی کنونی بیماری‌های عروق کرونر قلب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید