واکسیناسیون در ایام نوروز نیز انجام می شود


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815744

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

سارا شاه آبادی با بیان اینکه این واکسیناسیون در ایام نوروز انجام می شود، گفت: این واکسیناسیون توسط 35 مرکز اجتماعی، 621 مرکز بهداشت و 125 مرکز بهداشت در کرمانشاه انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: تاکنون حدود 91 درصد افراد بالای 12 سال نوبت اول و 81.5 درصد از این افراد نوبت دوم واکسن کراون را دریافت کرده اند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین 38.5 درصد افراد بالای 18 سال با نوبت سوم واکسن واکسینه شده اند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: مراکز واکسیناسیون در حال حاضر واکسن های کو برکت، پاستو کوک، پاستو کوک پلاس، فخرا، رازی کوپارس، سینوفارم، اسپایکوژن و آسترازنکا را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه این واکسیناسیون در ایام نوروز انجام می شود، افزود: این واکسیناسیون توسط 35 مرکز اجتماعی، 621 مرکز بهداشت و 125 مرکز بهداشت انجام می شود.

شاه آبادی با تاکید بر لزوم تزریق واکسن عروق کرونر و تکمیل واکسیناسیون تصریح کرد: این امر علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش ابتلا به بیماری های عروق کرونر و مرگ و میر است.

وی افزود: با توجه به اینکه همچنان شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم، این روزها مردم از حضور در مجالس غیرضروری مانند مراسم چهارشنبه سوری، پنجشنبه آخر سال، مجالس و مهمانی های غیرضروری و مسافرت تا حد امکان خودداری کنند. نیمکره باید به اعضای خانواده محدود شود تا خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند زیرا این اقوام و همچنین بزرگسالان در خطر ابتلا به این بیماری هستند.

وی گفت: واکسیناسیون کودکان بالای 5 سال در حال انجام است. توصیه می شود خانواده ها برای ایجاد ایمنی لازم در بدن و کاهش شدت خطر، فرزندان خود را بین سنین 5 تا 12 سال واکسینه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید