واکسیناسیون 450 هزار دام عشایری در مانه و سملکان انجام شد


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914244

جانشین فرمانده سپاه در امور بسیج استان:

عین الله حاتمی گفت: امروز در پویش بسیج با همکاری بسیج اشعری اداره کل امور عشایری، بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی 450 هزار راس دام عشایری واکسینه می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر اترک از مانه و سملقان، عین اله حاتمی جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج در رزمایش جهاد دامپزشکی ناحیه عشایری قنبری، مانه و سملقان ضمن تاکید بر حضور نیروهای بسیج در عرصه های مختلف سیل، زلزله، کرونا گفت: تفکر بسیجی حضور در صحنه و کمک به مردم است.

وی اعلام کرد: خدمت به مردم بزرگترین مرگ برای آمریکایی هاست که در شرایط کنونی می توان انجام داد. اگر تفکر بسیجی بر خدمتگزاران مردم در دستگاه ها و نهادهای اجرایی حاکم شود، همه کارها به راحتی انجام می شود و وقتی مردم را در حال خدمت می بینید آماده هر کاری هستند.

خاتمی گفت: امروز در اقدامی بسیجی واکسیناسیون 450 هزار راس دام عشایری با همکاری گروه بسیج عشایری، اداره کل امور عشایری، گروه بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی انجام می شود.

وی افزود: برای پیگیری مشکلات و دغدغه های عشایر استان در سال گذشته دو جلسه در استان گلستان و امسال یک جلسه برگزار شد که مصوبات خوبی نیز به همراه داشت.

جانشین فرمانده سپاه جوادعلیمه خراسان شمالی در امور اقشار بسیج یکی از مشکلات عمده عشایر استان را تقویم کوچ عشایری می داند که نسبت به گذشته تغییری نکرده و اکنون تبدیل شده است. مشکلی که در جلساتی که در مرداد ماه هر سال به همین منظور برگزار می‌شد، تصویب می‌شد و قرار است جلسه‌ای تشکیل شود و زمان مهاجرت در آن سال با توجه به شرایط جوی مشخص شود.

وی همچنین تصمیم گرفت یک فرد ویژه را برای رسیدگی به این امور در مورد آتش زدن خانه ها و ساختمان ها در مراوه تپه تعیین کند.

خاتمی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص تامین مواد اولیه دامی گفت: مدیرکل جهاد کشاورزی قول داده است که عشایر چهار تا شش ماه بعد بتوانند مواد اولیه دامی را تهیه و هزینه آن را پرداخت کنند.

محمدمهدی خورشیدوند مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این رزمایش گفت: پس از دستور رئیس جمهور در خصوص توسعه جهاد؛ اردوی جهاد دامپزشکی آغاز به کار کرده و رزمایش جهاد دامپزشکی در 17 استان برگزار شده است و استان خراسان شمالی هجدهمین استانی است که این رزمایش را برگزار می کند.

وی افزود: افزایش بهره وری دام با توجه به تغییرات اقلیمی و کم آبی وظیفه ماست.

خورشیدوند تاکید کرد: در این مانور 450 هزار دام را واکسینه می کنیم و تمام انبارها را سمپاشی می کنیم و تلاش می کنیم با پنج بیماری مبارزه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماه از تاسیس قرارگاه جهاد دامپزشکی بیش از 4 میلیون خدمت به جامعه عشایری سراسر کشور ارائه کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید