واکنش آفا به خبر فاجعه بهداشتی بیخ گوش کوه تفتان/ پاسکارهای بین سازمانی درباره مشکل فاضلاب خانگی خاش


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914900

تخلیه فاضلاب خانگی در کوچه ها و خیابان های شهرحش چالش و معضلی برای شهروندان است و پیگیری این موضوع در بین نهادهای مختلف همچنان بلاتکلیف مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دو روز پیش مقاله ای با عنوان «تخلیه فاضلاب خانگی; چالش دیرینه خاش/ حل مشکل در گرو اجرای طرح آبرسانی و فاضلاب است که تعدادی از شهروندان نگران تخلیه فاضلاب های خانگی و مخاطرات زیست محیطی بودند و از ایجاد آن گلایه داشتند. برای آنها و خواستار راه حل اساسی برای این مشکل شدند.

مهدی شهنوازی شهردار شهر هش نیز که از تلاش این سازمان برای رفع مشکل خبر داد، به خبرنگار ما گفت: یکی از شاکیان اصلی این موضوع شهرداری است که در دادگاه نیز از آن شکایت می شود، زیرا با این اقدام شهروندان آسفالت داگ و جاده ها شکسته است.»

وی با اشاره به حل مشکل تخلیه فاضلاب خانگی به خبرنگار ما گفت: پوشش رودخانه ولی آباد یک راه حل موقتی است و تا زمانی که لوله های فاضلاب در این مناطق ساخته نشود به حالت اولیه خود باز می گردند و بهترین راه تامین آب است. و فاضلاب توسط متولیان.

شهردار هش افزود: طرح اجرایی خطوط لوله آب و فاضلاب یک طرح مطالعاتی و فرآیندی زمان بر است و در این شرایط حفر چاه خانگی با توجه به شرایط جذب آب در زمین راه حل بهتری برای شهروندان است.

اما این سوال واکنش شرکت آب را نیز به دنبال داشت که در این زمینه نازنین کاوه روابط عمومی این شرکت در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پروژه مذکور صرفا برای جمع آوری فاضلاب خانگی و جمع آوری فاضلاب در نظر گرفته شده است. رواناب سطحی معابر و سایر پساب ها شامل نمی شود و مدیریت آنها در محدوده شهری بر عهده شهرداری ها می باشد.

وی افزود: با توجه به وسعت استان و محدودیت اعتبارات اعلام شده، اجرای طرح های جمع آوری فاضلاب در سطح شهر و روستا بر اساس منابع مالی و مشکلات حاد زیست محیطی و بهداشتی است.

روابط عمومی شرکت آبفای استان گفت: در راستای اجرای شبکه فاضلاب جمع آوری فاضلاب شهر هش از سال 1400 مطالعات اجرای شبکه توزیع فاضلاب اعتبارات داخلی بر روی دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان

و ادامه داد: در این راستا قراردادی با مشاور ذیصلاح برای انجام مطالعات منعقد شده است.

کاوه گفت: پیش بینی می شود مطالعات پروژه در مدت زمان مقرر به اتمام برسد و پس از تایید وزارت نیرو و اخذ مجوز ماده 23 قانون بودجه احداث شبکه فاضلاب، اقدام خواهد شد. در قانون بودجه سالانه کشور لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید