واکنش آمریکا به اعدام محسن شکاری

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اجرای اولین حکم اعدام مربوط به ناآرامی های اخیر در ایران، اعدام کننده یک معترض و اعدام وی را اقدامی هولناک خواند و گفت: دولت ایران این اقدام را انجام خواهد داد. مسئولیت پذیر باشد

واکنش آمریکا به اعدام محسن شکاری

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اعدام محسن شکاری نشان دهنده تشدید وحشتناک تلاش های دولت ایران برای سرکوب مخالفان و اعتراضات است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اجرای این حکم را در ادامه مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران «ناعادلانه و ظالمانه» خواند و گفت: این اقدامی منفی برای ارعاب مردم شجاع است. ایران

این مقام دولت بایدن مدعی شد: ما دولت ایران را در قبال خشونت وحشیانه ای که علیه مردم خود انجام می دهد، مسئول می دانیم.

خبرگزاری میزان امروز از اعدام محسن شکاری یکی از دستگیرشدگان اخیر در خیابان ستارخان تهران خبر داد و افزود: پس از برگزاری جلسات دادگاه این متهم، هشتم آبان ماه و بر اساس شواهد موجود در پرونده و با اظهارات شاهدان حاضر در صحنه، حکم بدوی این پرونده صادر شد که بر اساس آن محسن شکاری به اتهام مشارکت به اعدام محکوم شد.

دادگاه انقلاب تهران با توجه به شواهد موجود، محسن شکاری را عامل جنگ، کشیدن سلاح به قصد کشتن و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین مجروح شدن عمدی یکی از ماموران امنیتی با سرماخوردگی معرفی کرد. اسلحه حین انجام وظیفه و مسدود کردن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت عمومی اعلام شد.

در این مرحله با درخواست تجدیدنظر متهم پرونده برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد. سرانجام حکم صادره پس از بررسی دیوان عالی کشور تایید شد و صبح امروز ۲۶ آذرماه این حکم اجرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید