واکنش اساتید به اطلاعیه/ مطرودان مدرسه جای جلاد و شهید را عوض کردند.


ساعت: 22:34
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909602

جمعی از اساتید ارشد، پژوهشگران و دانش آموختگان حوزه های علمیه در بیانیه ای به این اطلاعیه که در فضای مجازی منتشر شد، واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز خبر حوزه، اخیراً در راستای شبکه های منافقین و معاند، پیامی در فضای مجازی منتسب به گروهی از حوزویان تحت عنوان کذب اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم منتشر شده است. مشخص نیست چند نفر هستند و چرا این رویکرد را برای اعلام سمت انتخاب کرده اند.

در پی این موضوع، جمعی از اساتید ارشد، پژوهشگران و دانش آموختگان حوزه های علمیه طی بیانیه ای به اطلاعیه مذکور در فضای مجازی واکنش نشان دادند که به شرح زیر است:

به نام خدا

پس ساکت باش و برای آرامش دعا کن و تو همان کسی خواهی بود که با تو خواهد بود و کارهایت رها نمی شود.

پس هرگز ضعیف نباشید و (دشمنان) را به صلحی (ذلیلانه) دعوت کنید در حالی که برتر هستید و خداوند با شماست و چیزی از اعمال شما کم نمی کند!

سوره محمد (ص) آیه 35

اخیراً در راستای شبکه های منافقین و معاند، پیامی منتسب به گروهی از مردودین حوزه علمیه با عنوان دروغین اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم در فضای مجازی منتشر شده است.

لازم است پژوهشگران و مدرسین سمینار آن را مطالعه و رد یا قبول محتوای آن را صریحاً اعلام کنند تا بدانند چقدر از این نوع گزارش از وضعیت کشور رضایت دارند و آیا این موارد را در نظر نمی گیرند باید اعلام کنند که چند نفر به نام و به جای همه پژوهشگران و معلمان، تحلیل های غلط، خود تحقیرآمیز و تحقیرآمیز جامعه نمی دهند و به شبکه های دشمن غذا نمی دهند.

ما اساتید، اساتید، پژوهشگران، نخبگان و فضلای حوزه علمیه قم، ملاحظات و سؤالات زیر را به صراحت در قلم نویسنده این پیام بیهوده و کاملاً نادرست مشاهده می کنیم:

1. نادیده گرفتن دشمن اصلی; یعنی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار، اسرائیل، سلطنت طلبان، منافقین ضد مردمی و سازمان های جاسوسی و یک جنگ تمام عیار ترکیبی که شروع کردند و بعد جنگ شناختی را که یکی از خطرناک ترین ابعاد آن است، قرار دادند. به عنوان چهره تلاش آنها و این پیام خود کذایی نشانه تأثیر این نوع جنگ بر برخی اقشار است. دست این کشورها و سازمان ها در تمامی جنایات این روزها به وضوح نمایان است و اظهارات بسیاری از شورشیان در فضای مجازی و اعترافات دستگیرشدگان به چشم می خورد. حتی رهبران آمریکای جنایتکار به جایی رسیده اند که از بیان آن در تریبون های عمومی و ادعای آزادسازی ایران برای تشویق یاران خود در ایران خودداری نمی کنند.

2. اطلاعیه مملو از کنایه و کنایه نسبت به نیروهای مخلص، مؤمن، مجاهد و حتی رهبران انقلاب از جمله امام و نهادهای قانونی کشور مانند شورای نگهبان و… است. در آنجا به طنز اسلام ناب محمدی می پردازد که تعبیر امام خمینی رحمت الله علیه است.

3. کشتن چند شورشی و انسان خواندن آنها!! و چشمانمان را به روی میلیون ها نفری که در راهپیمایی 13 نوامبر و شعارهای آن راهپیمایی کردند ببندیم. که منعکس کننده نظرات واقعی مردم بود. آیا اینها کسانی هستند که با مصرف نوشیدنی های حرام و آتش زدن مساجد و قرآن ها و اماکن عمومی، کشیدن چادر، کشیدن چاقو و کشتن مقامات مذهبی و جوانان مؤمن در خیابان، در مقابل چشم همه مردم، دچار بی احتیاطی موقت می شوند؟ ?

این پیام به جای محکومیت این اعمال جنایتکارانه، بیشتر بر تحقیر اقدامات وحشیانه مخالفان و جایگزینی شهید و جلاد متمرکز است.

4. خود خواری، خود خواری، تحقیر و خودسرزنش در تمامی آگهی ها قابل مشاهده است. از روایتی که در ابتدای پیام ذکر شد تا توجیه اعمال زشت خود با ادله وارونه زیر، همه چیز نشان می دهد که اگر در زمان ملا علی علیه السلام بودند و عمار را به چشم خود می دیدند که شکنجه شده بود. توسط فی باقیه به جای نگه داشتن به قول رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که فرمود: «قتل طبقة الباغیه» گفتند علی (ع) او را کشت; چون او را به جنگ با معاویه آورد!!!! آیا بهتر نیست این آیه را از قرآن هم نقل کنند که می فرماید: «وَ لَا تَرْضَعُوا الیهُودُ وَ الْمُصْحَارِینَ تا اینکه از قوم خود پیروی کنند»؟ بله، آرزوی آمریکا و اسرائیل این است که ایران را شکست خورده، متفرق، ضعیف و وابسته ببینند و این اعلامیه این نکته بدیهی را نادیده گرفت.

5. در این پیام، موفقیت ها و پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی، فنی، نظامی، فضایی، پزشکی، نانوتکنولوژی، دریایی، هوایی، داخلی، منطقه ای و جهانی، دفع دشمنان سرزمین های اسلامی از ایران اسلامی و … سایر کشورهای اسلامی، ناامید کننده جهانهاوران، دستیابی به منابع، ثروت و نیروی انسانی کشورهای مسلمان و از همه مهمتر، توسعه معنویت و جهت گیری اقشار مختلف مردان، زنان و جوانان به سمت تربیت دینی، آموزه های اخلاقی و عبادی و ملی و بین المللی است. توجه. در این میان گرایش زنان به عفاف و حفظ حریم زنان و آرزوی رسیدن به الگوهای زن در تراز انقلاب اسلامی و مطابق با آموزه های قرآنی و زنان پیشرو در تاریخ اسلام، بسیار افتخارآمیز و قابل توجه است. آیا هدف انقلاب اسلامی بازگشت به خود و ارزش های اسلامی و انقلابی نبود؟ فراتر از رشد، فراتر از مسیر پایمال شده و پرهزینه کاباره ها و کانون های فساد و غرق شدن زنان و مردان، اقتصاد و فرهنگ در منجلاب فساد، شهوترانی، فسق و حیوانیت، و پاکسازی فرد و جامعه از آلودگی و از طریق آن. راه عرفان و اخلاق و شهادت و رشد علم و کرامت فردی و اجتماعی و جهانی مسیری پست و ساده است که به میل عده معدودی از طغیانگران و شاید برای مصون ماندن از سبعیت آنان به سادگی رها می شود. فرهنگ ناب اسلامی به هوس و هوس دنیا سپرده شده است. چگونه فرود آمدن از این قله های فتح شده در دستور کار مردان قرار گرفته است؟ آیا شهدای خونین قبل از انقلاب تا دیروز این درخواست را می پسندند؟ آیا برای امام راحل قابل قبول است؟ آیا زنان پاکدامن و پاکدامن ایران و سایر کشورهای اسلامی این عقب نشینی را می پذیرند؟ این پیام ده ها و صدها دستاورد شکوهمند انقلاب را به کلی نادیده گرفت و تصویری خشن، غیرمنطقی و غیر اصولی از ایران و مسئولان و رهبران آن ارائه کرد.

6. در این پیام، بنیانگذاران شرایط کنونی که غالباً همفکر آنان در چند دهه اخیر بوده اند، نادیده گرفته شده و تمامی کاستی ها، کاستی ها، کوتاهی ها و اشتباهات به نیروهای مومن و انقلابی نسبت داده شده است. قدرت هایی که آنها را تحمل می کنند، خون دلشان را فقط برای حفظ نظام و امید به آینده ای بهتر علی رغم میل درونی شان می خورند. این برخورد ناعادلانه این گروه در راستای تحلیل های ضد انقلاب و ارائه روایتی نادرست از واقعیت های موجود جامعه و تاریخ واقعی انقلاب از ابتدا تا کنون است.

7. ما نیز به لزوم مراقبه، محاسبه و تدبر و لزوم اصلاح رویه های غلط و جایگزینی رویکردها و روش های معقول و منطقی به جای رویکردها و رفتارهای نادرست که پاسخگوی نیازهای اسلام عزیز نیست، معتقدیم. فرد و جامعه، اما به هیچ وجه با تحلیل های مبتنی بر محبت و با توهین های بیجا و ترک بخشی از مشکل به جای نگاه جامع و همه جانبه به آن و تحلیل مسئله موافق نیستیم و این نوع برخورد با مشکلات را موجب می دانیم. آدرس غلط به جامعه

8. ما برخلاف پیام تک بعدی که در بالا ذکر شد، به وحدت و انسجام جامعه حول آموزه های قرآن کریم و معارف عصمت و طهارت اهل بیت علیهم السلام و امام معتقدیم. عظیم الشان علیه السلام و با رهبری حکیمانه و دقیق و هوشمندانه حضرت امام خامنه ای عزیز و با نام بردن از این منابع و مراجع عظام، نه تنها به عنوان متون این پیام شرمنده نیستیم، بلکه بیان خواهیم کرد. و آن را با افتخار و علنا ​​در همه زمینه ها بیان می کنند.

9. به نویسنده این پیام و در صورت رضایت برخی از معلمان و پژوهشگران از محتوای آن، به آنها توصیه می کنیم به شبکه های معاند و گروه های علاقه مند به انقلاب و نظام مراجعه کنند و ببینند که پیام آنها در کدام دسته مناسب تر است و استقبال می شود. باعث شادی شد و در کدام دسته باعث سردرگمی و انتقاد می شود. شاید از این طریق متوجه اشتباه یا درستی مواضع خود شوند.

10. از دادگاه ویژه روحانیت و سایر نهادهایی که وظیفه نظارت بر آراء و تحلیل های درست و نادرست را بر عهده دارند و در زمینه اصلاح و ترویج فرهنگ عمومی و جلوگیری از نشر اکاذیب و روایات تحریف شده از حقایق ایفای نقش می کنند، می خواهیم که فعالانه عمل کنند. با این گونه برداشت های تحقیرآمیز و غیرمنصفانه برخورد کنند، برخورد مناسبی داشته باشند تا کسی به نام روحانی و محقق و معلم نتواند با آبروی روحانیت و این لباس مقدس و همچنین افسران حفاظت کشور بازی کند. و ملت و بسیجیان مخلص و شهدای گرانقدر.

سلام بر علی من پیرو الهادی هستم

مدیریت، اساتید، اساتید سطوح عالی، پژوهشگران و دانش آموختگان حوزه علمیه معصومیه قم و مرکز عالی جوادالائمه(ع).

17 نوامبر 1401

دیدگاهتان را بنویسید