واکنش اعضای شورای شهر تهران خاموش؛ “مردم جرات عبور از مناطقی که چراغ ندارند را ندارند”

واکنش اعضای شورای شهر تهران خاموش؛  “مردم جرات عبور از مناطقی که چراغ ندارند را ندارند”

یکی از اعضای شورای شهر تهران در واکنش به تاریکی معابر پایتخت به خبرآنلاین گفت: برخی جرات تردد در مناطقی که روشنایی ندارند را ندارند، این مشکل به نوعی زندگی شبانه مردم را مختل می کند.

مظاهر گدرزی: خطر زندگی شبانه در تهران; ناامنی، دزدی و دزدی در خیابان های تاریک پایتخت، شهری که چراغ های خاموش برخی از خیابان ها «زندگی شبانه مردم را مختل می کند».

برای کسانی که شبانه در خیابان های تهران تردد می کنند، تجربه رانندگی یا گذر از خیابان های تاریک تکرار می شود، انتشار عکس و فیلم در فضای مجازی نشان می دهد که این روزها روشنایی شهر در شب برای همه مهیا نیست. معابر مشاهدات میدانی نشان می دهد که چراغ های برخی از بزرگراه ها مانند بزرگراه شهید مدرس یکی از اعضای شورای شهر تهران به خبرآنلاین گفت: برای صرفه جویی در مصرف انرژی، چراغ برخی از معابر را خاموش می کنند.

ناصر امانی با تایید قطعی شبانه معابر عمومی تهران گفت: با این مشکل مواجه بوده ایم و از مردم در این خصوص تماس گرفته ایم اما قطعی چراغ راه ها مربوط به شرکت برق است. این باعث شده است که برخی از معابر را خاموش کنند و برای صرفه جویی در مصرف انرژی این کار را انجام می دهند».

اکنون نتایج عدم مدیریت تولید و مصرف انرژی باعث تاریک شدن شب شهر شده است و این در حالی است که تداوم تاریکی در شرایط نابسامان اقتصادی علاوه بر خود تاریکی آسیب های اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت. امانی در این باره توضیح می‌دهد: «این مشکل باعث شد برخی از مناطق غیرحفاظ شهری فاقد چراغ و چراغ برخی از پارک‌ها و معابر خاموش شود. مشکلاتی که این وضعیت می تواند ایجاد کند افزایش ناامنی، سرقت و آدم ربایی است و همچنین می تواند منجر به افزایش تصادفات در جاده های شهری شود. حتی عده ای جرات تردد در مناطقی که چراغ ندارند را ندارند، این مشکل به نوعی زندگی شبانه مردم را مختل می کند، قطعاً از طریق شورای شهر در این خصوص هشدار می دهیم و پیگیری می کنیم».

همانطور که قبلاً گفته شد، تصمیمات صحیح در زمینه مدیریت تولید و مصرف انرژی می تواند از خاموش شدن چراغ های خیابانی در پایتخت جلوگیری کند. مهدی عباسی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در این خصوص به خبرآنلاین گفت: به عنوان نماینده مردم تهران انتظار دارم مدیریت ملی تولید و مصرف انرژی به گونه ای باشد که ما در این شهر و هر شهر دیگری باشیم. شهر ندارد با چالشی به نام ضعف در ارائه خدمات اجتماعی عمومی مواجه است.»

وی معتقد است اگر تصمیم تصمیم گیران منجر به اختلال در نظم ارائه خدمات اجتماعی شود، تغییر رویکرد ضروری است. عباسی در این خصوص اظهار داشت: توجه به مصرف انرژی وجود دارد که حفظ تعادل بین حفاظت از محیط زیست، حفاظت از سرمایه ملی و رفاه عمومی است. اگر هر یک از این سه جنبه در مصرف انرژی تعادل نداشته باشد، نیاز به بررسی است. اینها راه حل هایی هستند، به عنوان مثال، اگر مصرف انرژی باعث آسیب به رفاه عمومی شود و دسترسی به چالش کشیده شود، نیاز به تغییر رویکرد وجود دارد. این مرحله مستلزم اتخاذ تصمیمات جدید برای برون رفت از آسیب و بحران است.

دیدگاهتان را بنویسید