واکنش ایران به اظهارات بی اساس زلنسکی در کنگره آمریکا

واکنش ایران به اظهارات بی اساس زلنسکی در کنگره آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و اظهارات مکرر رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا درباره ایران را محکوم کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و اظهارات مکرر رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در جلسه روز گذشته (چهارشنبه 31 آذرماه) کنگره بارها اتهامات بی اساس علیه ایران را تکرار کرد و از کلمه «تروریست» استفاده کرد.

وی در آن نشست گفت که ایران از روسیه در جنگ در اوکراین برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های این کشور حمایت می‌کند و از مقامات آمریکایی خواست تا با تهیه سلاح در اسرع وقت از کیف حمایت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در خصوص موضوع ادعایی پهپاد پاسخ داده است، افزود: بار دیگر تاکید می شود که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه صادرات نظامی نداشته است. تجهیزات برای هر کشوری باشد تا در جنگ اوکراین از آن استفاده کند.

کنعانی تصریح کرد: ما همواره به تمامیت ارضی کشورها از جمله اوکراین احترام گذاشته ایم و آقای زلنسکی باید بداند که صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی اساس نامحدود نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آقای زلنسکی باید از سرنوشت برخی از رهبران کشورهایی که از حمایت آمریکا خوشحال بودند درس بگیرد.

به گزارش فارس، زلنسکی با تکرار ادعاهای همیشگی خود درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ایران صدها پهپاد انتحاری در روسیه مستقر کرده است که زیرساخت های حیاتی ما را به خطر می اندازد. “

لازم به ذکر است که مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این ادعای غیر قابل اثبات ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید