واکنش بارزانی به حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل

واکنش بارزانی به حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با طرح اتهاماتی به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در عراق واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، مسرور بارزانی نخست وزیر کردستان به حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل علیرغم عدم اجرای تعهدات امنیتی عراق در توافق با ایران واکنش نشان داد و از دولت عراق خواست تا با قاطعیت مقابله کند. چه «حمله می کند» «با هراس» سپاه پاسداران ایران را به اقدام فرا می خواند.

شبکه روداو گزارش داد که بارزانی مدعی شده است که این حمله “نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان” بوده است.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: از دولت فدرال بغداد می خواهم که در برابر نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان موضعی اصولی اتخاذ کند.

بارزانی همچنین گفت: از جامعه جهانی می خواهم در برابر این حملات مکرر علیه مردم اقلیم کردستان سکوت نکنند.

وی گفت که طی چند روز آینده با شرکای خود در جامعه بین المللی برای توقف این حملات همکاری خواهند کرد.

این اظهارات بارزانی پس از آن بیان شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای درباره حملات به مقر تروریست ها در عراق اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کشتن فرماندهان سپاه پاسداران و جبهه مقاومت به آخرین شرارت های رژیم صهیونیستی پاسخ داد. با اشراف و تسلط هوشمندانه بر مقر و تحرکات این رژیم در منطقه با شلیک موشک های بالستیک یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داد و منهدم کرد.
بر اساس این پیام «این ستاد مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و به ویژه کشور عزیزمان بود».

پیشتر یک مقام ارشد عراقی در شورای امنیت ملی آن کشور گفته بود که هنوز موانعی بر سر راه توافق امنیتی ایران و عراق وجود دارد، از جمله اینکه برخی از گروه های جدایی طلب کرد همچنان از عقب نشینی یا تحویل سلاح خودداری می کنند.

این مقام عراقی که با «العربی الجدید» صحبت می کرد و خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: گروه های مخالف جدایی طلب به پایگاه های جدید واقع در جاده کرکوک در جنوب اربیل و همچنین برخی دیگر در سلیمانیه منتقل شدند. . کسانی که به مقر جدید منتقل شدند و اسلحه خود را تسلیم کردند، افرادی از احزاب جدایی طلب کرد و خانواده های آنها هستند و برخی از این احزاب که عمدتاً ناسیونالیست و کمونیست کرد هستند و با گروه های پیاک، حدک و خبات مرتبط هستند، هنوز هم هستند. در مناطق آنها در مکان های سخت پنهان می شوند و از تسلیم سلاح های خود به بغداد یا عقب نشینی خودداری می کنند.